That´s all

Såg Djävulen bär Prada ikväll med kollektivet och Ida. Blev superstressigt efter jobb och fick slänga i mig maten för att hinna till sju. Men det var det värt. Jag och Hanna satt med våra långa ben (varför anpassar de inte biosalongerna för människor över 1.60???) upp på stolsryggarna. Filmen är säkert en väldigt träffsäker skildring av hur modevärlden och framförallt tidningsbranschen fungerar. Emma Sjöberg sa ju att Meryl Streep gjorde en lysande roll som Ann Wintour, Elles chefredaktör, som filmen sägs handla om och som kallas isdrottningen. Skönt att jag inte suktar efter att arbeta med mode. Verkar vara en sjuk mångmiljonindustri med fel fokus. 
 
På A-fronten intet nytt. Totalt moment 22. That´s all!





Kommentarer
Postat av: Anni

Den är riktigt rolig. Träffsäker feel-good-movie på gränsen till chick-lit. Du och dina klasskompisar kommer älska den då den utspelar sig mitt i tidningsvärlden. Hoppas du gillar den!

2006-11-06 @ 20:11:22
Postat av: pytti

Jaaaaa kul! ses ikväll.

2006-11-07 @ 09:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback