Malmö - fikornas stad

Är i Malmö nu. Sitter på vårt vackra stadsbibliotek med utsikt över parken. Har precis sagt hejdå till kusinen Måns efter en fika och ett besök på Thomas reklambyrå. Innan dess kramade jag Västerås-gänget adjö utanför hotellet. Dags för dem att åka norröver och för mig att ägna mig åt la familia och kompisar i två dagar.

Känns som om att jag varit iväg mkt längre än två dagar. Har hunnit åka bil 7 timmar, eller njae med Johans bilkörning var det kanske bara fem och en halv... byggt upp en monter, snackat MdH i 8 timmar och delat ut clementiner, byggt ner en monter, fikat med mams, tittat på Sex and the city och korat gängets Samantha, varit  på det galnaste restaurangbesöket ever (mer om det en annan gång), träffat en skitbra kontakt, kanske blivit erbjuden jobb, träffat massa gamla lärare från Petri - dock ingen jag hade, fikat igen, shoppat på Systrarna Grenes( I love) och ätit lunch på Jensens. 

Och däremellan skrattat en massa och hållt i skitdålig guidning. Ingenting finns ju på de platser jag kommer ihåg att de låg på - då jag bodde i Malmö som iofs var snart 6 år sen. 

Hittade dessutom två bra ubildningar ifall allt skiter sig och jag inte får nåt jobb efter examen. Det känns tryggt!

Ska skriva lite nu, innan jag ska fika med Sofian och förmodligen sprängas av allt fika-intag.

Kramis och god jul (har köpt första julklappen idag)
 




Kommentarer
Postat av: Anonym

Man kan ALDRIG fika för mycket...

2006-11-30 @ 21:46:22
Postat av: Skäggbroder

Hej Tjejen.

Lunch är bokat, klart och spikat. Ett måste, en mänsklig rättighet enligt mig! Tingsgården? Rika stundenter som vi är.

Tack för dina ord innan. Jag behövde höra dom.

Låter som en toppenhelg/weekend nere i söder.

Take care och njut av skånska dofter. Kram Erik


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback