Lunedi

Vaknade i morse och saknade Sofia jättemycket. Var så tomt och tyst i lägenheten. Alla roomisar borta, Sofias säng tom och Alex avtryck brevid mig i sängen. Gick upp redo för att göra en telefonare för Go Retro. Men personen jag skulle intervjua var inte lika redo - hon var inte ens där! Snopet. Jobbade lite med olika grejer istället och förberedde mig inför intervju 2 i Västerås med högskolans bibliotekschef. Tågresan spenderade jag i telefon med pappa, mamma, Johan, mfl. Styrde upp resan till Malmö nästa vecka med högskolan, som tyvärr innebär att jag missar Frasses spelning på Mosebacke med Maria. Men innebär en gratis resa till Malmö med tre kul personer, två betalda arbetsdagar samt två nätter på hotell + att jag kan stanna hemma i tre dagar och träffa alla jag saknar. Och som plåster på Marias sår så ses vi ju på lördagen senare den veckan när vi ska på RENT. intervjun gick bra och likaså fotograferingen - Linda K är väldigt proffsig. 

 

Skyndade mig mot tåget och hann med precis. Fick världens skoskav av att gå så fort och i Eskilstuna var det jättejobbigt att gå den lilla biten hem. Fick stanna tre gånger och vila skoskaven. Träffade en jättego tjej som jag inte har en aning om vad hon heter, men vi har arbetat ihop som studentinformatörer. Hon sa att hon sett mig på håll och tänkt att "den där tjejen går konstigt" och sen hade hon sett att det var jag. Hon frågade om jag hade haft kul på RAW och jag fick jättedåligt samvete för att jag inte kom ihåg att jag träffat henne. Min förvirring syntes nog för i nästa stund sa hon att vi inte hade träffats, men att hon hade sett mig. Puh - hatar avslöjade minesluckor. Och hatar skoskav. 

 

Nu är jag hemma och myser. Tända ljus, musik och om fem minuter är det Prison break. 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Haha kul att du gått konstigt. Vad är det för radio du ska vara med i?

2006-11-21 @ 13:17:06
Postat av: Anders

Så det är RAW som gäller nu? Vad hände med Nybron som bästa stället? Jag tror fortfarande att Nybron kommer att vara det bästa stället att hänga på fastän att RAW konkurrerar om gästerna.

2006-11-21 @ 13:18:39
Postat av: Anonym

Det är hemskt med avsked, separationer och adjön - hur korta eller långa de än är. Förstår hur det känns. Men du har ju tur som bor med ett gäng glada tjejer som du kan umgås, tänk om du bot kvar i ödsliga Skiftinge med skogen som granne. Och snart åker ni till Finlandia...

2006-11-21 @ 13:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback