Sedan sist

"Ingen kickar bollen som han, Zlaaaatan, Zlaaaatan"

Det råder total Zlatan-yra himma i Malmö. Åke är exalterad och ska titta på den 7-årige sångaren på Bingolotto.

Det är mysigt att vara hemma. Träffade goa släkten igår och kollade in Eurovision. Fattar inte att Sverige gav Finland en tolva. Vi svor på att aldrig mer titta på tillställningen om monstrena vann...

Lundakarnevalen va precis så som jag mindes den för 8 år sedan; fylla, regn, tågkö, musik, karuseller,
hångel (inte jag) och gummiband. Jag och Sofia tog ett olkokt beslut härom kvällen. Vi satt på mysig restarang med ett stort gäng familj när vi fick för oss att hälsa på Lilla torg. Väl där ville vi hälsa på Lund. Solle, jag och hela Skånes ungdomsskara. Hamnade på en utservering och drack öl.Löste inga av alla våra problem, men hade himla trevligt!

Lördag och A4pleasure-avslutning på Jeriko. En Jossan som mest pratade i telefon, en Timbuk bakom mixerbordet, en massa jävla skoskav, Tess och Sophie i extas. Och så den förbaskade spanjoren från Lundakarnevalen som försökte prata med oss.

Promenad med mamma. Detta området är farligt, men fint. Mamma är orolig inför Bali-äventyret. Jag försöker lugna henne med att 17 timmars flygresa innebär måga pocket-böcker och att dem säkert inte alls är kriminella på ön. Och att Hawaii inte alls hade varit ett bättre alternativ (eller nåt!)

Ett telefonsamtal med Hanna roomie om sommaren, och fuderingarna tog fart. Jag tänker fotboll och att resten löser sig.

Hallå du kille på stan som kommenterade min krönika i Groove, du gjorde mig så hysteriskt glad!

Ikväll är det filmkväll. Ingen skräckis denna gången.

Imrgkväll efter en dag på Malmö högskola, lunch med Joss, pancakes mit mammi och packning sätter jag mig på tåget igen för att gå på styrelsemöte så fort jag kommer fram. Med nya krafter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback