Hanna klargör begreppen

Folk frågar ofta vad marknadsföring är. Min kompis Hanna från Västerås klargör begreppen:

Du är tjej och ser en snygg kille på en fest. Du går fram till honom och
säger: "Jag är fantastisk i sängen". Det är direkt marknadsföring.

Du är på fest med en massa kompisar och ser en snygg kille. En av dina kompisar går fram till honom, pekar på dig och säger: "Hon är fantastisk i sängen". Det är annonsering.

Du ser en snygg kille på ett party. Du går fram till honom, får hans nummer. Nästa dag ringer du och säger: "Hej, jag är fantastisk i sängen". Det är telefonförsäljning.

Du ser en kille på en fest, slätar till klänningen. Du går fram till honom, häller upp en drink åt honom. Frågar: "Får jag? Lutar dig fram, låter dina bröst nudda hans arm, rättar till hans slips och säger: "Bara så du vet, jag är fantastisk i sängen". Det är PR (Public Relations).

Du är på en fest, ser en snygg kille. Han kommer fram till dig och säger:
"Jag har hört att du är fantastisk i sängen". Det är tecken på ett starkt varumärke. (Brand Recognition).

Du är på en fest och ser en snygg kille. Han gillar dig men du övertygar honom att gå hem med din kompis istället. Det är representation.

Din kompis kan inte tillfredställa honom så hon ringer dig. Det är teknisk support.

Du är på väg till en fest när du inser att det skulle kunna finnas snygga killar i varje hus som du passerar. Du klättrar upp på ett hustak som är bra placerat, skriker allt du kan: "Jag är fantastisk i sängen!!!" Det är spam...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback