Granne med Kent

22624-114


Har precis skickat en ansökan om engagemangsstipendium för mina engagemang på kåren 2005/2006. Kändes väldigt osvenskt och ganska ego att skicka in en ansökan, men å andra sidan har jag levt och andats ideellt hur mycket som helst. Under ELSA-tiden fanns det inte så mycket mer än ELSA, under Högvarvstidningstiden likadant. Men mest tid och ork har jag ändå lagt ner på Klubb Gung, som inte funnits om inte jag slitit de där månaderna i början av förra terminen då pr, musik, lokal och graffittis var tvunget att fixas. Min motivering gick i stort ut på att Klubb Gung lockat studenter utöver de stereotypa kårenmänniskorna och breddat kårens utbud.

Håll tummar och lår!

Mamma åker till Bali imorgon och jag är nervös. Ungefär lika nervös som mormor som sagt att hon inte skulle kunna äta förrän mamma var hemma i Skåne igen. Hon ska vara borta två hela veckor. Så farligt är det väl inte, men let´s face it. Mamma och Åke fyller trots allt 50 i år och är ju knappast purunga längre, än mindre föredetta back-packers. Allt kan ju verkligen hända, men jag antar att det är det som är tjusningen med att resa reguljärt och till en plats där de inte lär kunna svenska på varannan restaurang. Så på fredag när jag dj:ar på fest anländer födelsedagsgrisarna till sol och värme. Mamma ska maila från sin nya hotmail med jämna mellanrum. Det känns skönt.

Nä, nu ska jag lyssna på Generalknas soloalbum. Oh förresten, pratade med Joss idag. I juli är det Swea reggaefestival i Malmö så då slipper vi åka till Uppsala. Eller ska vi kanske åka på båda?

Tack Hanna och Annikan för middagssällskapet idag, himla kul var det! Eller vad säger du Hanna som skulle åla dig ur ditt skinn eller vad det nu var du spottade ur dig...

Har förresten en ny granne. Han stötte på Sofia när vi var på Nybron. Han sa att han var Kents manager. Rider inte alla på den repliken här i stan? Han sa också att han valt att vara lite mer doldis...

De söta lammen är förresten Henkes. Henke är Sandras kille och Sandra är min söta och mycket gravida chef på Bik Bok.

Kommentarer
Postat av: Malla

Nah, får man säga att de är sötare än hennes kille?

2006-05-31 @ 22:58:41
Postat av: Anonym

Hur ser han ut Kentgrannen? Är det Micke?

2006-06-01 @ 10:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback