Vecka 14

Vecka 14 i korta drag...

Veckan började så jäkla bra med after work med kryssningsHanna i Västerås. Vi drack vin och åt jättegod mat. Tisdan var en rysare med moderepet på morgonen och sedan en riktig stressdag på jobb. Men desto roligare efteråt när jag köpte mjukisdress på BIK BOK och slappade vid tio. Jag skrev krönikor till Grooves nästa nummer och hade akut skrivkramp. Onsdan jobbade jag 12 timmar i sträck och visste knappt vad jag hette när jag äntligen kom hem. Igår gick jag upp snortidigt för att gå på workshop i Västerås med the top of information i kommunen och på högskolan. Skitbra var det. Grufman ville fika. Prorektorn pratade trycksaker. På kvällen fick jag tid för en stunds återkoppling och ro. Nya Groove hade kommit med en asbra cd-mix. Igår styrde vi av modevisningen på Sundbyholm. Ett projekt som tagit mig en massa jäkla tid att organisera, men som nu blivit avblåst pga bristande intresse av studenterna. Skönt ändå tycker jag. I samma veva ringde Johan från Backyard babies och vår intervju är spikad.

Idag har jag suttit i möte HELA dagen, från 09.00-16.00 med styrelsen. Ibland blir det bara för mycket av det formella. Höjdpunkten var när miljöpartiets utsände i utbildningsfrågor kom och ville veta vad vi tycker om deras frågor. Nä höjdpunkten var mailet jag läste efter att jag träffat Sapfo som jag ska göra en folder för... det var ett mail från Niklas på Groove där det stod att jag är den nya krönikören. Alltså typ den nya Moa. Jag är så glad och så nervös och så glad att jag ska köpa mig en bra skiva bara för att fira.

Usch börjar känna att jag inte har ett liv längre, att jag liksom äts upp av allt jobb på kåren. Känns sådär. Dem ville till och med att vi skulle ha styrelsemöte dagen innam midsommar, men då sa Alex ifrån skarpt. Jag såg hur hela min hemresa sipprade iväg och kom tillbaka igen. Thank you Alex.

Nu är jag i Västerås fortfarande, men ska snart sticka och göra stan osäker med Alex. Vill se Ice age, men den finns bara med svenskt tal i Eskilstuna. I morgon kommer pappa till Norrköping och vi ska träffas mellan varven på bilmässan han ska ställa ut på. Jag är en glad pappas tös.

Det var det!

Kram på er alla till nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Oh vad roligt, stora grattiset till dig! Det ska bli spännande att se vad du har att skriva.

2006-03-31 @ 17:06:44
Postat av: Ica

Gosh, jag blir trött av att bara läsa om allt du har för dig. Vad duktig du är! Knalla inte in i väggen bara. Rock on :)

Postat av: tess

shit tessan. se till att inte gå in i väggen... jag vet hur det är. när du väl är där så är dte inte lätt att koma tillbaka. jag blir helt yr bara av att läsa allt du gör. hoppas vi ses snart i alla fall. kram

2006-04-01 @ 12:22:17
URL: http://luggkomplex.blogspot.com
Postat av: pyttianna

Grattis! :)

2006-04-01 @ 18:17:03
Postat av: Anonym

grattis till att du blev krönikör, fan va kul!! men du måst nog ta lite tid för dig själv, om inte annat för att ringa dina skånska vänner, vi SAKNAR ju dig. ska bli så himla kul att du kommer ner, jag är ledig fred 14 om du vill hitta på ngt... puss på dig och va rädd om dig gumman! S

2006-04-02 @ 23:20:49
Postat av: Nellan

Grattis Tessi! Om jag hade haft lika många bollar i luften som du så hade jag sprungit rakt in i en betongvägg för länge sen, hihi.

2006-04-03 @ 11:32:40
URL: http://nellan.net
Postat av: Johan

Grattis gums!
Det var du värd, ska bli kul att läsa en reggaebruds tankar!

2006-04-04 @ 13:29:24
Postat av: Alexen

Undra om du kommer skriva något i dag???? Tror inte det kommer bli så. Blir det så lär det inte bli så kul med tanke på att vi sitter i möte nu och har gjort hela dagen. Undra just när vi blir klara.... Puss

2006-04-04 @ 19:57:41
Postat av: Anna-Klara

Har precis hittat hit. Du verkar göra en massa roliga grejer, men jag har en fråga. Skrev inte du för KIM tidigare? Har för mig att jag känner igen ditt namn därifrån. Hur som helst, grattis till Groove - det är supertight att skriva för dem.

2006-04-06 @ 09:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback