Lägesrapport från Malmö

22624-88

Spenderade helgen i Malmö med anledning av ett jobb som studentinformatör i Kristianstad på torsdagen och lite olika skrivjobb i Malmö på lördagen. En supertrevlig chans att få träffa goa vänner och la familia. Gick ut hårt på torsdagen och träffade Joss och Sophie på Volym - en nyöppnad reggaeklubb vid Möllan. Vi snackade en massa och drack öl. Smet över till Metro en stund och träffade Timbuktu. På fredagen fikade jag med Pontus på Cosmopolitan café där dem har världens godaste himmagjorda paj. Jag träffade mamsen på stan och vi gick en sväng i affärer och tittade. Jag ville ha allt, men har just nu väldigt taskig ekonomi. Hemma lagade mamma supergod middag. På kvällen var det välbehövd Sofia-time. Vi träffades på Viktors och pratade förhållanden och sommarplaner. Igår käkade jag lunch med Sophie på Jensens, extra sås och pommes som alltid, säger bara sagolikt! På eftermiddagen gjorde jag mina reportage på Davidhalllstorg för Go retro, en tidning som ska göra premiär i maj. Det roliga var att jag fick intervjua Paulina och Martin, mina gamla kompisar som har öppnat butiker där. Senare träffade jag Jun på Kitsch för att snacka retro. I hennes butik hittade jag skivorna ovan. Inspelningsbara cd-skivor i vinyl. Jag blev dumkär och köpte 4 stycken trots kasst ekonomiskt läge. Begav mig hemåt helnöjd med dagen. Hemma hade mamma ställt till schlageryra. I soffan väntade mormor, Svea, Jessica och Åke… och mammas goda kycklinggryta. Inte i soffan då, men på bordet. Efter Carolas smurfframträde åkte ”döttrarna” till Joss för att festa. Som vanligt var det kul och som vanligt blev det hysteri när taxichauffören tutade irriterat utanför. Vi åkte till Inkonst, eller inkomst som Angelica envisades med att säga. Dansgolvet var belammrat med människor i trans. Det var ett sånt ställe helt enkelt. Alltså inte ett Joss & Tess-ställe så vi drack drink och chattrade istället. 4 ostbullar senare sov jag gott. Idag promenixade jag och mamsen en massa för att senare kunna äta flottig pizza med gott samvete. Just nu packar jag för fullt, bränner "vinylskivor" och börjar infinna mig i Eskilstunatankar igen. Jag ska åka sovvagn upp tillsammans med min bästa vän iPoden. Hoppas på att jag slipper nån läskig typ som stirrar på mig när jag vaknar.

Det har varit helt underbart att vara hemma. Som alltid.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Colla plattor, var köpte du dem?

2006-03-12 @ 20:07:49
Postat av: ica

Åh! Möllan, Åh, Jensens! Gud, nu fick jag längtan efter Malmö igen. Vill bo där igen. men du var inte med i skottdramat på Möllan va?

Postat av: Alexen

Va bra att du hade det trevligt. Fast jag saknade dig en massa. Så nu är det skönt att du är hemma igen. Pussen och kramen Alexen

2006-03-13 @ 22:56:00
Postat av: Anonym

kul att ha dig hemma, synd bara att du inte stannade längre... nästa gång kommer jag till dig! love u tessan! puss och kram S

2006-03-14 @ 00:43:08
Postat av: pyttianna

Dumkär, hihi.

2006-03-14 @ 15:00:38
Postat av: Albert den tredje

Grymt schysst smak tjejen. Vad ska du spela in för musik?

2006-03-17 @ 18:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback