Crystal Stockholm

22624-134

På detta fantastiska skepp befinner sig vår kompis Chris från Las Vegas.
Imorgon kommer skeppet till frihamnen i Stockholm för att stanna till fredag.


Maria, jag, Hanna och hennes kompis Marica är uppskrivna som gäster och ska för första gången gå ombord som privatpersoner och inte som stewardesser. Det ska bli så grymt roligt. Maria och jag bubblade nästan över igår när vi pratade om alla minnen från båten. Vi arbetade ombord i fem och en halv månad och slet häcken av oss samtidigt som vi fick uppleva de mest exklusiva, exotiska och fattigaste delarna av världen.

Vi jobbade på Crystal Harmony som då ingick i den 6-stjärninga Crystalkoncernen, men då skeppet blivit sålt hoppas vi nu på att många av våra kompisar blivit förflyttade till Crystal Serenity istället. Det ska bli så fantastiskt att få hälsa på alla dem som jag trodde att jag aldrig mer skulle få se när jag tog farväl i San Fransisco för nästan exakt 2 år sedan. Med stor säkerhet kommer Nervin, vår piccolo från Filippinerna vara kvar, och Petra har tydligen blivit housekeeping officer. Och vem vet vem mer skeppet kommer lastat med...

Som gäst får man vistas i alla områden så vi ska minsann vara mycket i guestarea, men även ta en sväng ner till crewbar där drinkarna kostar "one dolla".  Som tur är vill Chris se fotbollen så vi ska ta honom och hans vänner till en restaurang för att se på fotbollen på kvällen för att senare festa i riktig Crystal-anda.

På fredag är det sail-away till Frankie-boy och vi kommer säkert gråta allihop.




Kommentarer
Postat av: Maria - 6 star stewardess

Det ska bli SÅ kul på torsdag!!! Ser fram emot det oerhört och hoppas verkligen att det e en del som vi känner, men det lär det ju va! Och skönt att va ledig på fredag... Så vi kan fortsätta utforska skeppet då. Det enda jag e orolig för e att bli kvar ombord, man kommer ju nästan bara ihåg det roliga, och det skulle ju vart nåt att göra ett kontrakt till! Kram på dig! Ses snart...

2006-06-13 @ 16:36:23
Postat av: tess

åhh vad kul och spännande! Hoppas du får en trevlig stund med ex-kollegorna. Kram

Postat av: Anonym

Jag vill också ju.

2006-06-14 @ 22:28:39
Postat av: Kaisa Baisa

Hej tjejer!!! Hur är det?!? Jag ska sjælv førsøka haffa serenety å kollegor antingen i oslo eller Köpenhamn, då jag jobbar på dfds crown of scandinavia nu som servitris. Min vän Evelyn från Estonia jobbar på båten, men vilka fler är där?? Hälsa Maria att jag kom bara några dagar efter att hon åkt sist,,, men att jag stannade ett helt kontrakt till,,, he heh,,, puss å kram!!!

2006-06-17 @ 15:05:04
Postat av: Henriettae

Hoppas ni får det kul!
Det skulle vara jätteroligt att träffas i augusti!! Hör av dig!! Har fortfarande samma mobilnummer, tror jag. ;)

2006-06-18 @ 21:57:13
Postat av: Issa

ååå jag vill också jobba på båt! har du något tips på hur man ska gå tillväga?

2006-06-20 @ 11:44:15
URL: http://hem.bredband.net/ninotska
Postat av: Tess till Issa

Att jobba på båt är supernice där du får uppleva olika kulturer, se många av världens bästa hörn och träffa sjukt mycket nya roliga människor. Samtidigt är det ett slavjobb utan dess like som kräver en stark fysik, mentalitet och självständighet. Jag har träffat några av mina vänner för livet ombord. Man lever otroligt intensivt ihop och kan inte dölja något. Mitt bästa tips är dock att inte åka om du har pojkvän – det är mycket svårt att hålla ihop när man är på olika kontinenter och dessutom är det svårt att hålla kontakten "at sea".
Kolla in www.crystalcruises.com under employment för anställningar. Maila mig gärna om du undrar över något mer. Lycka till!

2006-06-20 @ 16:47:31
Postat av: Anonym

Kanske svårt att ha pojkvän, men du klarade ju det. Jag tror att det kan stärka en under den här tuffa tiden också. Men SHIPLIFE blir ju inte lika kul hehe.

2006-06-25 @ 12:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback