Café Opera

I helgen var jag på världens bästa 30-års fest någonsin. Min gode vän Maria från Crystal Harmony fyllde 30 år och hade tillsammans med sina tre bästa väninnor en blygsam tillställning på Café Opera.

Jag kom fram till Stockholm vid fyra och mötte upp Marias pojkvän Fredrik och Marias bror Markus och flickvännen Anna hemma i Marias nya lägenhet. Jag hade aldrig träffat brorsan, men har hört så mycket om honom att det kändes som att vi träffats tidigare. Vi drack öl i solskenet på ballkongen och snackade lite om vad som skulle hända på kvällen. Fredrik stackarn var lite nervös över att han kanske skulle behöva gå upp på scen. Men det visade sig senare att nervositeten varit helt i onödan.

I Café Operas festvåning väntade drinkar och en buffé med härliga människor att hälsa på och mingla med. Vi, ballkonggänget, höll ihop nästan hela kvällen. Anna var hur härlig som helst och jättelätt att snacka med. Vi träffade Jeanette som arbetade på kryssningsfartyget med mig och Maria. Hon hade rest från Danmark för att gå på festen. Och långväga hade många andra också kommit. Maria och Stina kommer ju från Halmstad och hade ett gäng kompisar som åkt upp. Och tydligen hade en kille åkt hela vägen från Tyskland.

Jag hade tur och fick sitta vid honörsbordet och bredvid Maria. Vi skålade, åt god buffé, skålade, lekte lekar - där största frågan var hur många tjejerna legat med tillsammans, med följdfrågan, hur många av dem som var på festen... Frasse spelade ett gäng låtar till mångas glädje. Det blev Leonardo och Dubbelmoral och Gotlandsminnena dök upp snabbt. Tobbe, som jag inte träffat sedan länge, var där med sin tjej som han nu har lilla Leia med. 

Efter mat och uppträdanden och åtskilliga fler skålar och mutor i form av champagne... dansade vi i ett led efter Maria ner till nattklubben. Fast på vägen stannade vi för att sjunga El toro och Kentas Just idag är jag stark, med Tobbe bakom guran och Alexander Skarsgård som tog ton. Jäkligt kul. Maria och jag vrålade. Ja, du vet, ifall någon inte kunde texten...

I nattklubben hade vi några egna bord där festens 150 pers trängdes. Vi fick shots och dansade tills skoskavet gjorde sig för väl påmint och en viss mrs Mellberg råkade snubbla till framför en vakt  och blev utskickad när klockan var 02.55. Ute stod en rad limosar parkerade. Vi tog dock en vanlig taxi en bit bort. Det visade sig att Fredrik var värsta bundis med taxichauffisen som ville bjuda oss på resan. Syrror båda två eller hur det var.

Igår var vi ett gäng trötta festprissar som vaknade, somnade om och vid fyra masade oss upp för att käka pizza och summera kvällen. Det hjälpte att titta på bilderna...

22624-124

Mia, Myran och Stina (födelsedagsgrisarna) på SPA. Några timmar innan kalajset började.

22624-117

Fyra snygga piffade 30-åringar redo för fest.

22624-118

Skål sa vi på svenska, norska och danska. Jeanette, Janos och Markus. Markus, Marias brorsa, blev utvald till Halmstads snyggaste kille för en tid sedan.

22624-119

Solbränd Fredrik med glad och äntligen avslappnad Maria. De ska skaffa barn snart. Om det blir en tjej ska hon heta Saga.

22624-127

Kan du hitta två från Let´s dance i denna bilden vinner du en dans...

22624-120

Tjejerna från Halmstad i Stockholm - SKÅL!

22624-121

"Jag har väntat så länge på just denna dag". Tobbe och Frasse till höger spelade gura och Alexander till vänster tog ton.

22624-126

"Mister El Toro e tillbaka i staden i Madrid för att rensa ut all fisk, chachacha"
Radarparet Frasse och Tobbes låtar var poppis bland alla!

22624-125

Anna och Markus -  Caféets käraste och härligaste par. Anna kommer från Strängnäs, men bor nu i Halmstad tack vare Markus. Kolla in backslicket i randig kavaj!

22624-129

Faktiskt trevlig trots frillan och den ocoola uppsynen. Var dock tacksam när Maria räddade mig.

22624-122

Vi dansade mycket och i takt.

22624-123

Shots till folket. Jag drack nog 8, men det var bara varannan som innehöll sprit.

Tusen tack till Mia, Myran, Maria och Stina för en wonderful tillställning. Den kommer bli svårslagen!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad kul gumman. Du behövde lite stjärnglans i ditt annars så jobbfyllda liv.

2006-06-05 @ 16:03:07
Postat av: Födelsedagsgrisen

Hej gumman! Tack själv för att du var me o gjorde kvällen så underbart bra! Det var verkligen askul, och som du säger svårslaget.. Du e så himla bra på att skriva oxå ju.. Det var lite pinsamt att hämta sina grejer på Cafeét igår, eftersom jag inte ens minns att jag trampade vakten på foten o därför inte minns vem jag skulle akta mig för... Men det gick bra. Tack för den roliga presenten! Det var den bästa av de alla.... Kram på dig

2006-06-05 @ 17:00:18
Postat av: hhannahh

hej gums!
det ser ut som om det var en lyckad kväll!
nästa gång får vi festa ihop- försöker bli frisk tills dess :s. hoppas på det bästa!
ta det lugnt på rullgrillorna idag ;)

Postat av: Anonym

Hittade äntligen till din sida. Visst var det bra fixat, värsta Bindefeldbrudarna. Bäst av allt var Frasses skönsång.

2006-06-07 @ 17:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback