Sunshine reggae

22624-151

Baktakts-festival

I veckan var jag på swea reggaefestival med min reggae-vän Jossi.
Vi drack öl i solskenet och snackade sommar eftersom vi inte setts på en vecka.
I parken var det gung. Vi kom lagom till Eek-a-mouse och drack ännu fler öl med Jossis kompisar Fredrik och Nancy. Vi enades om att Jimmy Cliff och Helt Off skulle bli det bästa på kvällen. Vi hade rätt om de sista. Helt Off bestående av bland andra Jason Diakté, Chords och Måns Asplund, hade nästan störst publik av alla. De var grymma med sina sköna texter på svenska till tillbakalutad roots. Jimmy Cliff däremot var en liten besvikelse. Konserten var väl bra, men den kändes så kommersiell och väldigt neon.
Jag saknade Svenska Akademien - det var ju vår årsdag.

Lunchen käkade vi hos Oskar och Viktor på Caribe Creole, nästan tillsammans med Helt off som satt vid bordet brevid. Jag åt kyckling med risotto och avocadocreme, mums. Det blev inget KB för benen och huvudet orkade inte med efter all öl och ofrivilligt cannabis-intag. 

Träffade några som plankat in. Vi hade minsann betalt 450 studentpengar. Beviset: ett äkta swedenmetallband i neongult från 2005. 


 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jimmy Cliff var ju bra. Vad snackar du om?

2006-08-04 @ 09:59:40
Postat av: Magnus

Jag tyckte inte att Jimmy Cliff var särskilt bra. Det kändes väldigt kommersiellt och långt ifrån de storverk han framfört på andra konserter. Du fortsätter att ha rätt Tess!

2006-08-14 @ 12:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback