Sofias Anton


En styck pojkvän godkänd. 

Anton heter han och är lång, trevlig och ung. Och nybliven pojkvän till Sofia.
Idag träffade jag honom för första gången. Det var roligt att se hur hur kära de är i varandra. De kändes som 15 bast, vilket iofs kan ha att göra med att Anton är ganska ung. De var sådär fnittriga och fåniga som man var då. Sofia välte ut ett pennställ coh snubblade på orden och Anton svettades av nervositet. Och jag som ställde till allt blev också nervös. Usch vad härligt med förälskelser - jag får gåshud.  

Anton önskade oss en trevlig resa och sa oroligt "ta hand om varandra". Veckan innan sa han "jag önskar dig nåtnåt" till Sofia. Sofia fick spel och började darra och blev nästan arg. "Jag älskar dig" hade hon hört. Och jag kan tillägga att de bara träffats i en månad.

Anton hade av en slump tittat i ett av Sofias fotoalbum från för länge sedan. Och där fanns vi - Tess och Sofia i Faliraki sommaren 2000. Jag hade tagit studenten och åkt till Rhodos med Soffan för att jobba. Sofia hade gjort slut med sin kille och kom på besök en vecka. Bilden togs när vi druckit en liter drink  med en-meters sugrör och "vilade" oss på dansgolvet. Bland fotona fanns Sofias span iförd cowboyhatt som vi tyckte liknade Ronan Keating. "Oj, det ser vilt ut" hade Anton sagt och Sofia intygade om att det skulle bli en lugnare resa denna gången. Stackars kille. Det var ju då. Sådär skulle vi aldrig bete oss nu! 


Kommentarer
Postat av: C

Yeah right yöal! Tror vi på det eller? Men det kanske är så att du blivit så mogen som du påstår. Qui se?

2006-07-14 @ 13:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback