Hemma bäst

Malmö är fantastiskt

Det säger jag som inte bor här längre. Mina vänner håller inte med samstämt. Jag tror att det kräver att man rest en bit härifrån - kanske bara till Eskilstuna - för att kunna uppskatta det vackra hemma.
Jag har tagit det lugnt sen jag kom hem i början av veckan.

Har smygit upp tidigt om mornarna och hämtat tidningen för att sen läsa den i trädgården i tystnaden. Jag har cyklat fram och tillbaka mellan stan och casa mamma och har redan sjuk träningsvärk i rumpan. Har druckit öl med Jossi och Soffan och planerat sommaren. Har även käkat på Nyhavn med Sofia och snackat minnen.

Hemma bygger Åke och Fingal pool så lagom till att jag kommer hem från Spanien finns där en oas att svalka sig i. Spanien blir av, men "bara" i en vecka. Vi bokade biljetterna idag och har snackat sol och saltvatten hela dagen. Mitt i allt kom jag att tänka på Tom Jones som är en båtvän till mig som är kapten på en yacht - i Palma! Har precis mailat honom och hoppas på att han är där nästa vecka.

Har jobbat 10-timmars pass på BIK BOK i stan, och har tyckt att det varit skitkul då hälften av kunderna är turister och resten bara är trevliga och jävligt köpsugna. Tjejerna i butiken är helsköna och extremt tacksamma över min närvaro (de får ju semester). Helt plötsligt vill de att jag ska jobba var dag, men jag sa som det var att jag är här för att koppla av...

Min bok är en dröm som jag burit med mig länge och påbörjat många gånger. Inget säger att jag kommer bli klar med något denna sommaren, men däremot har jag tid, tankar och en jäkla skrivlust. Det är bara att hålla ut. Ni lär ju märka när den blir klar hehe...

Nu ska jag cykla hemåt, sitter på biblioteket just nu.

Simma lugnt!

Saknar din närhet Alex och våra oändliga konversationer. Hur ska jag klara mig utan dig?







Kommentarer
Postat av: Alexen

Och jag saknar dig så det gör ont i magen. Är så ensamt hemma utan dig. Vet inte hur jag skall klara hela sommaren. Hoppas det går bra med boken. Är så nyfiken. Kan man få ett signerat x när den är klar månntro... Puss din alexen

2006-07-09 @ 16:25:53
Postat av: Anonym

Malmö tjalalalalaaaaa. De är gött att ha dig hemma bruttan!

2006-07-10 @ 11:24:14
Postat av: Anonym

Jobbigt med distans eller?

2006-07-10 @ 11:45:56
Postat av: Sanna

Coolt att du vågar skriva bok, det kan vem som helst bli knäpp av.

2006-07-12 @ 14:05:37
Postat av: Anni

Ja vill veta mer om boken. Blev så nyfiken.

2006-07-25 @ 10:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback