Halmstads Cohones-tåg

E hemma igen efter en svängom i Halmstad igår.
Maria och Fredrik kom hit i fredags på ett spontant besök efter att de spenderat dagen hos Jeanette i Kobenhavn. Vi drack öl i trädgården och åt lite snacks innan vi åkte in till Caribe för att äta karibiskt. Sen drog vi till lilla torg för att dricka drink och visa Fredrik lite av Malmö. Det blev bara lite eftersom vi alla var trötta och kom fram till att jag skule följa med dem upp till Halmstad dagen efter. 

I Halmstad var det inte solsken när vi var på stranden, men det blev solsken lagom till att vi hade packat ihop oss och satt i bilen på väg in till stan. Marias föräldrar är supercoola och bor i en riktigt läcker våning med utsikt över torget - the place to be in Halmstad. I och med att Marias brorsa och hans flickvän Anna jobbar på torget både åt och drack vi billigt och gott. Jag hittade till min lycka Red Stripe, som jag inte sett någon annanstans än på Klubb Gung annars - njöt! På kvällen kom flickvännen Anna hem till Marias föräldrar, som var på bröllop, och vi satt på ballkongen och drack goda drinkar. Det är så härligt att festa med bartenders så att man får dricka annat än plain bira och vitt vin - Anna kunde sin grej.

Vid tio drog vi ner på torget för att dricka ännu mer drinkar och för att kissa revir runt torget ( det var hutlösa köer till damtoaletterna). Linda kom och satt med oss och vi sjöng Eviva Cohones, efter att vi fått höra historien om det mytomspunna Cohoneståget som startats av Markus and friends. Vi gick till Lilla Helwetet och ett till ställe och dansade järnet. Hittade till slut en toalett, med rosor instuckna i väggarna. Drack lite till, köpte korv och gick hem. Vaknade idag ganska pigg, med mycket huvudvärk. Maja var det värre med. Hon hade en av sina kända bakfyllor och låg mest på rummet sitt. Freddan tog hand om mig och vid tre körde Majas föräldrar mig till tåget. 

Tågresan var riktigt rolig. Jag hamnade brevid en kvinna från Australien som nog inte hade fått prata på länge. Vi diskuterade svenska mäns akuta brist på gentlemannaskap och hur Cairns kustremsa var vackrare förr. Sedan hjälpte jag henne av tåget och visade henne rätt spår mot Köpenhamn. Och så sa vi artigt  "Thank you" och jag gick hem till mamma och Åke. På vägen upptäckte jag en swimmingpool vid Möllan, och till min glädje hade afrikanerna en trum-session även idag. När jag kom hem satt mamma i trädgården, trött efter Sveas flytt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sambatåg till lillan. Har hört om det där, men aldrig varit där själv. De har nån spontan dansgrej i Malmö, påminner litegrann om det där.

2006-08-03 @ 19:28:53
Postat av: Maria i Stockholm igen...

Hej på dig! Försökte skicka film till dig över senaste Cohoneståget, men det gick inte att få fram?? Vi sov gott men fick uppdatering av brorsan. Lördagen var iaf kanon och det var även SÅ kul att hälsa på dig i Malmö! Ses snart fast i E-tuna nästa gång... KRAMAR

2006-08-04 @ 09:46:32
Postat av: Till Maria från Tess

Nä, cohonesarna kom inte fram:( Men jag vet att det var kul. Tack själv, det var en superkul spontan-helg. Mer sånt. Det var toppen att få träffa dina föräldrar, att få se din hemstad och att umgås med dig såklart. Mer sånt! Kramisar

2006-08-04 @ 09:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback