Barfotafolk

Hola!

Läste ett reportage om Palma i ett gammalt x av Vagabond. Staden beskrivs som Mallorcas nya mecka med ett uppsving av barer med ambient musik, klubbar där du kan dansa hela natten och så det jag fastande för; barfotafolkets paradis. Imorgonbitti åker vi - Sofia och jag. Vi har båda arbetat hårt denna terminen och behöver avkoppling, god mat och fest. 

Riccardo som äger huset, och som jag lärde känna innan Sophie kom till KIRING och de blev kära och gifte sig och skaffade barn, ringde igår för att checka av läget. Då äntligen kunde jag pusta ut. För om jag ska erkänna en sak så har resedetaljerna inte varit helt hundra. Det jag visste var att vi fick bo där och att Sophies pappas om jobbar i hamnen i Palma hade nycklarna. När vi kollade upp hamnen var den ganska stor och rymde många pappor. Men igår fick vi rätsida på alla funderingar. Huset ligger i en liten by 20 minuter från havet. Vi har egen pool, bil och altan. Vädret är underbart och Riccardo sa "you will love it Tess". Det känns verkligen så. När vi var hemma hos Sophie på den vackra sidan av Ibiza älskade jag det och jag tror inte att de skulle flytta till något mindre bra. 

Idag ska jag packa, skicka min reggae-krönika till nästa Groove, bränna skivor och dricka vin med Sofia. 
Imorgon vid denna tiden är vi där - i barfotafolkets paradis. Och kanske, kanske blir det en tur till Café del mar på Ibiza för att se om Jose Padilla hänger där fortfarande. 

Puss puss, vi ses om en vecka


Kommentarer
Postat av: pyttianna

Ha det så bra i Palma nu! Låter helt underbart! Kram

Postat av: Maria

Ha nu en kanonvecka! Palma e helt underbart.. Ni får inte missa den gamla stadsdelen nedanför katedralen/kyrkan och alla de små gränderna. Där mitt i allt förlovade vi oss ju för ung ett år sen. Och sen måste ni ta en tur i de små bergsbyarna, jättemysigt. Om ni får tid över mellan allt festande såklart... Ses snart! Kram

2006-07-15 @ 19:30:31
Postat av: Kattis

Man kanske skulle flörta in sig hos dig så du kan fixa jobb på en kryssning. Oh, så roligt! Hoppas du har det fint i solen.

2006-07-15 @ 21:37:02
URL: http://knatzo.blogg.se
Postat av: Anonym

hej gumman!
hoppas du får d underbart, vi ses när du kommer hem, ska bli kul d med;)kraaam

2006-07-16 @ 01:12:29
Postat av: Anonym

det var hhannahh alltså...oups

2006-07-16 @ 01:12:55
Postat av: sofie

hoppas du får det underbart!! njut för mig också! ( :

2006-07-16 @ 16:20:54
URL: http://sofls.blogg.se
Postat av: Annika

ha det så underbart!! vill också.... kramis

2006-07-17 @ 22:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback