Yeeeeeeeeees!

Jag klarade det.... Glädjetjut... 
Kollade min mail idag och fick först mail om att jag klarade retoriken och sedan någon minut senare meddela Fundis att jag fått VG på duggan igår. Och jag är otroligt glad. Nu är det bara en dugga kvar och lite annat smått och gott sedan är det Åre. Det har i alla fall flutit på bra hittills. 

Naglar med svim
Igår genomförde jag ett nagelrep för reklamateljén. Men det var nära på att nagelteknologen bokstavligen svimmade mitt i. Obehagligt och nästan overkligt var det. Värst var att hon tyckte att det var så pinsamt när "tidningen ju faktiskt var på besök". Jag tröstade henne med att det kan hända vem som helst (  smarta Tess). Naglarna blev jättefina. Hon förlängde dem och satte på så stenar. Fint ja, men så inte-Tess. Måste ha hjälp med att göra allt nu, från att knäppa byxorna till att skriva på mobilen. 

Vad är väl en bal på slottet?
Imorgon är det dags för bal, eller ja, nästan i alla fall. Jag ska göra ett stort reportage för Bal- och bröllopsmässans tidning. Hela dagen imorgon kommer spenderas i glamour  för att senare på kvällen sluta på en fiktiv bal. Reportaget ska handla om förberedelserna inför en bal.  

11.00 ska jag sminkas och få håret fixat
16.30 ska vi till mäster Skoog och bli klädda - jag och Alex ( min kavaljer)
17.00 kommer en vit limo och hämtar oss för att  eskortera ooss till Sundbyholms slott där vi ska dansa vals och dricka champagne. Underbart tyckert jag eftersom min studental var sådär. Nu får jag en ny chans och  med en kille jag tycker om, och faktiskt vet efternamnet på. Det jag är mest nervös över är att en fotograf ska följa oss under hela kvällen...  

Nu ska jag fortsätta plugga med Hanna och Annika som sitter bredvid mig i soffan. Just nu flamsar vi mest. Coffe, Anna, Eriken, mfl är på O´Learys och dricker öl. Vi vill hellre vara där. Men snart kommer Alex och då ska jag bjuda honom på marängsviss fastän att han inte tål det. 


 


Kommentarer
Postat av: Hemlig

Du kommer se ut som en prinsessa. Precis som du gjorde då.

2006-01-12 @ 19:45:51
Postat av: sofie

grattis till alla bra resultat och vad KUL med bal!! ( : hoppas ni får en Underbar kväll!!

Postat av: soffan

hej gumman, va kul för dig att det går så bra i skolan, men va är en dugga??? va coolt att du får göra så många saker när du skriver reportage. är så imponerad!!!!! saknar att ha dig i mö fast vi inte hann träfas så jätte mycket... puss och kram

2006-01-13 @ 15:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback