Mamma/Tess/Joss/Soff-dagen

Den 22:e var en dag i riktig mamma/Tess-anda. 
Vi träffades på stan och åt scones på Espresso house uteservering. Ja, det var kallt och ja, vi är inte kloka. Men mysigt var det. Thomas kom förbi en snabbis och visade sitt Gorbatjovsår som han lyckats skaffa när han vurpade med cykeln. Stackarn! Jag och mamsen spenderade resten av dagen med att julshoppa, även om vi också hade svårt för att inte titta till oss själv. Det finns ju så mkt fint på stan nu. Mamma köpte en likadan jacka som jag, Johanna och övriga Sverige har. Hon liknar en flygvärdinna! Vi hittade den perfektaste av alla julklapp till Jessica på Meloa nåt, som det visade sig vara en gammal klassis till mig som äger. Bra jobbat Paulina. Vi avrundade dagen med att handla whiskey till Thomas på systemet och skratta så att vi tjöt när expediten inte visste vilket tilltugg man skulle ha till. Då var vi trötta, så trötta att mamma cyklade hem och jag tog bussen. Mina ben gjorde så ont att jag nästan började gråta när ingen erbjöd mig en sittplats på den smockfulla bussen. 

Jag kom hem först och började med Kaka- pastan. Mums. Angelica kom också hem och vi snackade lite om julafton. Tydligen skulle hon och Jessi ut till Slagt efter allt firande. Jag hoppar. Vill inte bryta min och Måns juldagstradition som innebär att jag sover över till den 25:e då vi tittar på alla klappar, spelar alla hans femton spel som han fått och äter julmat. Men tillbaka till den 22:e... det bästa återstår.

22624-46

Efter att ha vilat mina ben lite begav jag mig till Jossans högkvarter för att träffa trion. Vi drack vin ( såklart) och snackade om allt vi inte berättat sen sist vi träffades. Plötsligt var klockan tio och vi fick ta taxi till KB. Jag hade ett jobb att uträtta, skulle nämligen skriva en konsertrecension för Groove om  världens bästa band: I´m from Barcelona. Dem var 20 pers på scen och fullkomligt galna. Oh vad bra dem var! Vi skrattade, hoppade och drack öl + att jag antecknade och försökte komma på bra grejer att skriva. och som vanligt när jag är berusad och ska skriva blev det bara ett virrvar av tecken. Scenen intogs plötsligt av David and the citizens som kanske inte behöver en närmare presentation. Vi gillade inte dem lika starkt som randiga tröjpubliken i övrigt så vi stack till Metro på Möllan istället. Vi drack mer öl, träffade en gammal kursare från Lund och hade kul. Avrundade kvällen md att käka falaffelbullar i äcklig sås, och chockerades över att Jossan dricker LARSA! En äcklig youghurtdrink som är vitblaskig och smakar urk. 

Resultatet.... kolla
www.groove.se inom kort för min recension med bild.

Kommentarer
Postat av: Annika

Den har inte kommit än, var kan jag hitta den förresten?

2006-01-06 @ 21:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback