Lillejulafton

 22624-47

Lillejulafton började i en dimma. Lite trött och lite seg. Och de dagar jag mår exakt sådär kasst lyckas jag alltid boka in massa släktingar eller svärföräldrar. Så pappa kom och hämtade mig och vi åkte till kusin Sabina och faster Ingrid. Vi hade så mycket att prata om att vi nästan pratade i mun på varandra. Härligt! Vi fikade på stan och tittade på julpynt och folk. Sen åt vi typ gyros hemma hos dem, och tittade lite på tv. Sabina fyller snart 18 år och det är riktigt kul att prata med henne. Det är fascinerande att ha följt henne sedan hon var liten bebis till som nu, en vacker ung tjej som det kommer gå riktigt bra för.  

Vid nio kom jag hem till Holmviksgatan igen. Mamma och jag började slå in paketer. klockan 01.00 var vi färdiga och på golvet låg ett berg med inslagna julklappar. Jag har köpt 21 julklappar detta året. Inte rekord direkt, men dyrt, och givetvis himla kul att slå in. Jag och mamma slog in massa paketer i urrivna sidor från dyra magasin. Mest nöjd är jag med min present till Thomas... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback