Köpenhamn

22624-68

Det har blivit tradition att jag tar med Alex till grannlandet
(eller kontinenten som vissa kallar det) när han kommer ner till Skåne. Likaså denna gången. Vi åkte till köpenhamn för att fira nyår tillsammans. Det var helt wunderbart. Tack vare Sophies brors flickvän ,vars syster jag hälsat på på Harrys i Eskilstuna, som jobbar med hotellbokning fick vi bo på lyxiga Hotel Copenhagen med utsikt över stan. Billigt blev det! Resten av pengarna la vi på champagne, mat, shopping och småsaker. Vi har verkligen hittat varann när det gäller shopping och Alex är riktig rolig att shoppa tillsammans med. Jag hittade en snygg jacka till honom, och han en väska till mig.


30/12 Åt Frokost, som lunchen heter i Danmark, på Jensens med extra allt. Mums. Sedan shopping, bad, äcklig och svindyr roomservice och fotmassage.


31/12 Åt smarrig hotellfrukost, shoppade i balla retrobutiker och musikaffärer och så ett besök på Netto för att utöka minibarens sortiment. Åt lunch i Nyhavn på en fiskerestaurang där jag tjuvlyssnade på ett italienskt par som satt i närheten av oss. Snabbt hem för att slappa, och sen iväg igen för att lyxa till det på restaurang igen (där soffan ätit dagen innan). Trerätters på restaurang Italiano för 300 spänn. Hummersoppa, oxfilé och tiramisu, oh så gott… och så plötsligt var klockan halv tolv och vi sprang till Rådhusplatsen, hällde upp champagne, tände cigarr och tittade på fyrverkerier. Jag fick en grym kärleksförklaring utanför Seven eleven, sen gick vi på nattklubb och dansade i hittade hattar. Så kul!

1/1-2006 strejkade när klockan ringde. Hatade cigarrer och vin och champagne och öl och sprit. Men tyckte om hotellfrukosten mycket mycket! Packade och åkte hem till Malmö igen. Åt på restaurang med mamma och Åke och var allmänt trött.




Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Gott nytt på er båda!

2006-01-08 @ 00:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback