Hemkomsten 20/12

22624-45

På stationen i Malmö väntade Åke och min glada mams Aguneta.
Så härligt det var att se mammas leende när jag äntligen kom fram.
Mamma är alltid lika go och glad. Bilden ovan är unik då det är en av få bilder
där min mamma faktiskt inte blundar.

Det var härligt att komma hem till Holmviksgatan med vetskapen om att
mamma mer än gärna skämmer bort mig med goda middagar, tvätt, frukost
och all den omtanke och generositet som min mamma har i sig.  Små smygande julkänslor kom över mig så fort jag såg deras hus. I mitt smått förfallna rum i E-tuna fanns det inte många tecken på vilken månad vi var i.  Hemma hos mamma sken julstjärnor och slingor om vartannat. Såå vackert.

Vi pratade om allt vi skulle hitta på under mitt lov och jag njöt av att vara hemma.
Med 3 dagar kvar till jul somnade jag gott i bäddsoffan och önskade i smyg att
det skulle bli snöstorm som förra året. Kanske inte skulle gjort det...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback