Dags att packa


22624-76

"Dem var liksom överallt"
Sofia om när hon spraytannade Carolina Gynning

Dags att packa. Inte titta på grafítti, inte titta på film, inte prata i telefon och absolut inte skriva på bloggen. Men måste en snabbis ändå för även i dag har varit så mysig.

Träffade Sofia och åt frukost på Espresso house tidigt tidigt innan stan bombats av alla som satt inne och tittade på Let´s dance i går. Jag höll alltså på att vara hemma i tre veckor utan att hinna träffa Sofia - en av mina äldsta friends. Så jag bjöd henne på födelsedagsfika och vi mös vid bordet under trappan. Sätt er aldrig där om ni beslutar er för att äta på Espresso. Värdelöst med så mycket spring i trappan. I alla fall. Sofia berättade om hennes hudvårdssalong KRÄM som det går riktigt bra för, hon är fullbokad hela januari. Det går bra för Ola också, han är chef i Helsingborg och tjänar big money fastän han inte fyllt 30 år än. Vi bestämde att Sofia ska åka på semester till mig (läs shopping i Sthlm) snart och att vi i fortsättningen ska prata i telefon varannan månad ( mitt första nyårslöfte fastän jag inte skulle). 

Biljettkaos. Inga sista minuten, inga just nu, inga platser alls. Så min morgondag ska spenderas på tre olika bussar. Restid: ca 10h. Men jag ska ju ändå plugga till min retoriktenta som tyngt mig hela lovet (not) så jag kan lika gärna sitta på en buss.



Träffade Pontus en sväng och lämnade tillbaka hans skivor som jag lånat i typ ett halvår. Vi snackade musik och grafitti och han visade senaste verket. En dag släpper det Pontus - vänta bara inte för länge!

Mormor Sivan och Svenssons var jag givetvis också tvungen att ta adjö av. Mormor bjöd på massa the och mor Annas pepparkakor som jag åt för många av. Jag är rädd för att kompisarna i Eskilstuna inte kommer känna igen mig eftersom jag ätit så mycket här nere. Efter många kramar körde vi förbi Rudbecksgatan där Måns och hans kompis Pontus väntade i hallen. Vi pratade skidminnen och fiskbullar. Några kramar senare körde Boddan mig hem till mamma där jag är nu. Mamma tvättar, Åke snickrar och jag ska packa. Ska bara ringa Hanna och övertala henne att hon ska joina mig på bussen.

Hejdå kära Malmö!

Party på g... Igår började jag och mamma snacka om våra stundande fester och jag har inte slutat tänka på min 25-års fest sedan dess. Har funderat och kommit fram till att den nog kommer hållas i Eskilstuna så att ALLA kan vara där. Har ju många vänner i Stockholm och Västerås, för att inte tala om alla i Eskilstuna som nog tycker det är för långt att åka ner till Skåne. Nä, sorry alla i Malmö och Skåne, det blir till att packa in er i en STOOOR buss och masa er norröver. Så boka redan nu fest i september, typ mitten. Fortsättning följer!

Kommentarer
Postat av: Flanne

Jag kommer!

2006-01-07 @ 21:50:58
Postat av: Fredrik

Jag kommer gärna också! Får alla komma?

2006-01-07 @ 23:47:29
Postat av: Nellan

Hej! Så du åker norrut imorgon? Kul! Om det inte varit dugga direkt så hade jag faktiskt sett fram emot att börja skolan igen. Hoppas du lyckades bra med packningen. Vi ses! Kram kram.

Postat av: annann

Weeiii! Det blir verkligen något att se framemot :) Och välkommen hem! Ses imorgon. Kram och gonatt

2006-01-08 @ 22:14:05
Postat av: Anna

Kul med fest där du bor nu. Ska komma. Kramisar synd att vi inte hann träffas nu i jul.

2006-01-09 @ 21:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback