Annandan

22624-43


Snökaos i Skåne. Vaknade jättebakis, trött och med dåligt samvete. Hade visst lovat mamma att vara hemma och städa innan släkten skulle komma på annandagen. Upp och iväg från Joss sköna sänghav… riktigt kul att städa när man fortfarande är  lite yr. Jag höll på att dö av hunger och gick hela tiden och smakade på mammas goda kycklinggryta. Släkten kom, och det gjorde snön också. Äntligen hände det. Malmö invaderades med snö, drömmen om en snöstorm blev besannad. Alla blev galna och släkten ska ju alltid vara värst så snöbollskrig utbröt i trädgården. Eller ja, allt började med att vi skulle hämta piller till Svea. Då mulhotade Måns mig och jag gav igen. Och så kom Thomas i sin roliga hatt och kriget var ett faktum. Angelica åkte skidor, Åke byggde en snöiglo och grabbarna Svenssons en snögubbe. På insidan satt mormor, Erik och Svea och tänkte att dem är inte riktigt kloka. Eller så önskade kanske att de fick vara med?
 

Snö, köksbestyr, Jessica och generation Svensson
Framåt kvällen släppte min Schnappiemaskopi till min släkts glädje.  Inte stod det på inbjudan att de skulle pinas hela dagen med små spontana schnappieutrop. Erik var go på msn när jag berättade om min åkomma.  ”Är det en liten mössa?” frågade han. Han hade nog ätit för mkt julskinka eller pluggat för hårt inför uppsatsen. Eller så var det helt enkelt inte lika självklart för honom som för mig som hade sjungit på barnvisa hela dagen.



Kommentarer
Postat av: måns

HAHA:) du blev helt ägd på snöbolls kriget ju TESSAN:P men mer kunde man väl inte väntat sig från en som bor i eskilstuna:P hehe. bara skojja men inget går upp mot skåne inte sant;) hehe kram

2006-01-08 @ 01:07:41
Postat av: Tess

Där säjer vi nääää, där säjer vi joooo. Skåneland finns alltid i mitt hjärta Måns - det är ju här Svenssons finns! Kom nu ihåg att du lovat det där med att jag ska få träffa Josse. Kramelikram

2006-01-08 @ 01:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback