Sverige - je t'aime

Skönt att  vara tillbaka i Femman efter min 10-dagars vagabondtur runt om i landet. Har sovit på båt,  på två olika soffor, på ett hotell och på Jossans sköna säng. Har fikat fikat och fikat. Jobbat lite mellan varven, men mest bara umgåtts och haft väldigt trevligt. 
 
Efter att MdH-gänget åkt norröver började min mini-semester. Först ut var kusinen Måns som enträget ville fika på Subway. Sen Sofian som drog med mig till Moosehead för en hederlig nachotallrik med vitlöksdipp.    
Efter en heldag med mamma på fredagen och nästan en tur hem till mormor (som i sista stund hellre ville titta på tv) gick jag hem till Jossi. Hemma hos henne lyssnade vi på Fibes oh Fibes, The Knife och Magic Numbers på repeat. Snackade inte helt oväntat relationer och livet och drack vino tinto och champagna. Jag åt Tam Nak - my speciale och blev som vanligt förvånad över att den var så stark. Vi konstaterade att infantil inte var ett ord vi ville beskrivas med i 25-års ålder - eller hur var det Joss..? Senare på kvällen kom en trött Soff. förbi. Skulle egentligen gått på Dyngans "ny-layout-på-tidningen"-fest tillsammans, men möttes av "det är bara listan som gäller" i dörren. Gick istället till Jeriko och försökte dansa till den konstiga musiken, men gav upp. Gick på svartklubb och letade efter LLopis - Jossans kille, men då han var på Dyngan-festen och letade efter oss så köpte vi falafel och gick hem istället. 

Några timmar senare ringde klockan och jag skulle med tåget till huvudstaden. 

På station stod Maria plikttroget och väntade. Svenssons var i stan så vi skyndade oss till julpyntade Åhléns för att träffa dem och luncha på en grekisk restaurang. Boddan ville shoppa massor, men Thomas såg blek ut och ville nog mest hem till hotellet igen. Vi pratade mest Marias lilla bebis i magen och alla bestyr däromkring. Trevligt var det. Sen tog vi bussen hem till Maria och Fredrik och mös lite hemma innan vi gav oss iväg, iklädda klänning, mot Rent på Göta Leijon. Musikalen var verkligen superbra och hela besöket var väldigt lyckat. Många tankeställare väcktes under musikalen.  Och mot slutet bölade vi nästan båda två. 

På söndagen hade vi sovmorgon enligt Maria som tyckte det var länge att sova till nio. Vi snackade, mös och åkte sen in till stan för att äta frukost innan förhandsvisningen av Paris, je t'aime. Det var MIa, Marias snälla kompis som fixat. I sista minuten kom MIa och Myran och vi norpade ritigt bra platser i salongen - med popcornen i famnen. Filmen bestod av 16 korta filmsnuttar som alla beskrev Paris- kärlekens stad på olika sätt. En av snuttarna, kanske den som var roligast, skildrade en amerikansk turist som fick läsa upp en text hon skrivit om sitt besök i staden på sin franskakurs. På redig skolbänksamerikanskfranska läste hon om Eiffeltornet, Louvren och alla käreleksparen. Och så satte hon fingret på ännu en känsla jag inte riktigt kunna spika under mina besök utomlands - levande var ordet.

Efter bion tog vi adjö och jag satte mig på tåget igen. Läste Martin Kellermans fenomenala Rocky hela vägen och så plötsligt "Eskilstuna - Eskilstuna". Socialt trött gick jag raka vägen hem och träffade Alex. Åt god middag, drack glögg och mös. 
   

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det var verkligen kanon! Kan inte du kolla vad låten; fem hundra miljoner, koppar kaffe, kärlek osv... vad den låten heter? Den var ju SÅ bra! Ska leta på inet.. Hi hi KRAM

2006-12-05 @ 16:40:39
Postat av: Jossan

Superkul som vanligt att ha dig hemma, har iallafall fått innehållet i dynganfestens goodie-bag så vi kan ju dela.., du kan få äpplet och nagelbandskrämen, haha! Ses i jul sötnos och kom ihåg att det är bättre att vara infantil än infertil..!
Puss o kram
Jossan

2006-12-05 @ 18:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback