Plötsligt händer det

Min pappas hus är hur fint som helst. I alla fall i fantasin. 

Pappa har bara bott i huset sedan augusti och har lådor och grejer precis överallt. Hann knappt hoppa in i bilen innan jag fick höra om alla planer om veranda, gästhus, takpanér, båtgolv, utbyggnad, loft, inbyggda spots, planer på fler hus, garage. Och även utan min pappas snack så visste jag att det bästa han gjort är att köpa detta, just nu, skruttiga hus - eftersom det är och alltid har varit hans största dröm att bo i hus. 

Och jag är säker på att när kommunalt obrunt vatten, el, bjälkar och väggar är på plats kommer det bli pappas dröm. 

Och kanske även min, insåg jag idag när jag stod i duschen och tittade ut över åkrarna som omger pappas fina vita hus. Jag såg en vacker rödorange sol stiga upp och jag kände mig lugn. Oslagbart vackert! 

Känslan som jag längtat efter fanns där, 1 mil utanför Malmö. 

Det händer aldrig i storstan. 



Kommentarer
Postat av: Sandra

vackert. landet är många gånger underskattat. men på samma sätt kan du aldrig fika som du gör om du bor på landet. kanske en liten grek i sammanhanget. jag vill bo i storstan några år till sen kan jag tänka mig landet eller i alla fall utkanten. kram till dig och trevlig helg.

2006-12-01 @ 13:05:28
Postat av: hhannahh

triist att du inte kommer hem till helgen!

Postat av: elvira

mysigt :D

2006-12-01 @ 15:00:33
URL: http://glodhett.blogg.se
Postat av: Anonym

hur e läget? malmö miss you!

2006-12-03 @ 10:23:14
Postat av: Skäggbroder

Vilken dag passar det med lunch? Kram

2006-12-03 @ 22:59:04
URL: http://erik.gallimatias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback