Ljuvliga gårdag

Precis som klasskompisen Maja skrev på sin blogg för inte så länge sedan så är det få studenter förunnat att äta på restaurang utan att ha kroniskt dåligt samvete för resten av månaden. Så igår när BIK BOK bjöd på tre-rätters på Grappa njöt jag av var tugga. Förrätt: bruschetta med parmesangratinerade tomater. Huvudrätt: parmesangratinerad kyckling med klyftpotatis och karljohansvampsås och pesto. Efterrätt: nån chokladglass med smaskig kristyrgrej som smälte på tungan. Härrrrrligt gott var det OCH trevligt såklart. För en gångs skull var vi Smedjan, Tuna och Outleten ihop så vi var hela tio pers. På förmysfesten var vi tolv för där var även gamla chefen Sandra och lilla knytet Tuva med. Det var första gången jag träffade Sandras bedårande minibebis på tre veckor. Gissa om det blev många naaaah. Det var jätteroligt att träffa Sandra efter så lång tid. Hon berättade att det kommer ta lång tid innan hon krystar ut ett syskon till Tuva - förlossningen hade inte varit en hit. 

Efter Grappa gick vi till Nybron och festade till det lite. Gänget bestod av färre och färre eftersom några skulle jobba idag, några var sjuka och vissa hellre ville till Lotus. Så till slut var det jag, Maggan och Ankan, men det var lika kul för det. Dansade några låtar, drack några drinkar, men var nöjd med att gå hem helt okej nykter vid halv två. La mig i sängen och försökte sova, men kunde inte så jag satte på tv:n och där var Fugelsangs historiska andra-försök som lyckades. Tänk om jag missat det. Lyssnade på hela eftersnacket och alla spekulationer om hur expeditionen skulle lyckas. Somnade till slut nöjd med att ha fått vara med på "riktigt" när han sköts iväg. 

Idag har jag varit hos Marika på jobb, snackat med Sofian och lagat god middag. Ska nu krypa ner i sängen och ha skrivarverkstad. Det bästa med att vara skribent är att man inte behöver gå till jobbet. Det värsta med att vara skribent är att du vet att det finns jobb så fort du tittar på datorn. 

Hann inte lämna Mikes whiskey igår, men jag tror Annikan klarade det finfint. Från Finland to you Mike!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback