Jullov it is

Jag har det just nu så bra att jag egentligen inte hinner blogga. Plus att jag bott i stan lite här och var där det inte funnits internetuppkoppling. Men jo, lite kan jag såklart skriva när jag ändå är inne på bloggen...  

Jag njuter verkligen av ledighet från allt egentligen, men främst från min kalender med måsten. Kalendern tar slut imrg så jag har slängt den och faktiskt inte skaffat mig en ny än.. Skönt! 

Har jobbat på mellandagsrean i lilla Malmö-butiken hela veckan. Stortrivs med tjejerna där. De är så härliga och glada och framförallt ognälliga. Börjar alltid dagen med en kram och peppar varandra genom köerna av gnälliga kunder som ska byta julklappar.  Att jobba i stan har visat sig vara bästa sättet att träffa alla komisar på. Senast idag var Lisa.B inne och hälsade på. Och jag har träffat kompisars föräldrar, gamla grannar, klassisar och såklart Jossan och Boddan som varit på besök.

Julafton var en höjdare som vanligt. Vi åt sista julrätten vid halv tolv efter dans, julklappsspel och skratt.  Jag blev supernöjd med mina julklappar. Fick allt jag önskat mig och lite till.  

Juldagen spenderades i mjukis hos Svenssons. Tittade på massa filmer, mös, åt julmat och tittade på fler filmer. Och lite senare på kvällen så festade vi till det. Jag och Sofia då alltså. Vi dack vin och tittade på Wentworth innan vi gick till Plysch (enda stället vi hade kort till = slippa kö). Och det var riktigt trevligt. MIndre trevligt var det att jobba 11 timmar efter att ha sovit 2, men det funkade. Gick hem från mellandagsreans första dag som ett kolli. Somnade redan 8.

På annandan var det Peps Persson på KB och jag och Jossi var på G - likaså alla 40-talister i stan. Skönt gung och härlig stämning var det när gamla blodsbandet jammade loss. Satte oss på Metro efteråt och sammanfattade konserten. 

Igår var jag ute med moster Boddan och drack vin och lyssnade på live-jazz. Surrade på om allt möjligt och hade riktigt trevligt.

Ja, trevligt är det. Det enda som saknas är mer av mammi och Soffan. Mamma har jobbat och Soffan har varit väldigt sjuk stackarn. Och så saknar jag ju Alexen massor. Och såklart alla kompisarna i Eskilstuna.





Kommentarer
Postat av: Anonym

låter underbart!

2006-12-30 @ 20:32:03
Postat av: hhannahh

vill, men tror d kommer bli svårt att få med sig sällskap..Gott Nytt År tjejen!Detta året ska bli det bästa;)

2006-12-31 @ 13:33:54
Postat av: Anonym

Gott nytt grynet! Ses kanske på KB ikväll. Har inte köpt biljett, men ska definitivt dit. Kramar Anders

2006-12-31 @ 15:32:51
Postat av: Alexen

Å jag saknar min Tess en massa! Hoppas du har det bra i Malmö. Snart ses vi.

Kram Alexen

2007-01-04 @ 22:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback