Ehh.. kan jag låna din bil och dig pappa?

Jag har sjukt mycket skräp. 

Har i hela mitt liv levt med sjukdomen att-inte-kunna-slänga-något-sjukan. Det innebär att jag just nu dels har en lägenhet OCH en vind i Eskilstuna full med grejer, men även att jag fyller mammas källare med alla mina kartonger från min lägenhet i Malmö. Och som om inte det vore nog så har jag även massa loppis-grejer hemma hos Marikas föräldrar som hamnade där en gång efter våra loppis-eskapader. 

I Malmö har jag en hel arsenal av loppis-prylar också som egentligen skulle ha sålts i somras i Folkets Park. Men det blev ändrade planer. Just nu känner jag bara att jag vill bli av med allt. Så nu är jag sugen på att stå på loppis igen. Har fått nys om en loppis i Malmö där man står i tre dagar för 400 kronor och bäst av allt där man kan lämna kvar sakerna mellan dagarna. Min stackars pappa vet inte om att jag planerar att stå där i tre dagar på det nya året - med honom. Kanske ska berätta det för honom... Det skulle vara så skönt att bli av med alla grejer som ändå bara står och står. Och så är det så kul att träffa alla konstiga samlare som stryker omkring på loppisarna. Fast störst är nog ändå tjusningen med att gå runt och fynda klackaskor från gamla tanter för en femma..  

 


Kommentarer
Postat av: Hannah

Jag lider också av den sjukdomen!
Allt har en själ.

Postat av: vevvan

Ska vi stå loppis ihop? Har galet med grejer som ska bort =)

2006-12-14 @ 21:47:10
URL: http://www.vewan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback