Dubbelmys & OC

Igår hade Kåranen julavslutning och alla på redaktionen hade bakat paj, bröd och mumsiga kakor. Kollektivet stod för salladen och Maribe för hemmet. Jag skriver ju inte för Kåranen längre, men även de som slutat eller skulle sluta fick komma. Vi fick ett jättegulligt diplom av Johanna med några av våra texter och en lite kommentar på. Den ska jag hänga på väggen vid mitt skirvnäste. 

I onsdags var det också mys på hög nivå när kollektivet hade sin julmiddag innan vi åker till olika städer för att fira jul. Vi pantade alla burkar vi samlat på oss under året och hade vips pengar till en tre-rätters lyxmiddag. Hem och fixa som värsta tomtenissarna och så satt vi vid köksbordet i flera timmar och åt, pratade och skrattade. Lotta kom förbi en snabbis och då började vi med associationsleken som ganska snabbt urartade. Sen var det säsongsavslutning för OC och buhuu var sorgligt. 

Synd att Marissa dog. Kul att hon egentligen skulle åka och jobba på en yacht i Europa, precis som jag gjorde efter studenten. Fick mig att minnas alla jobbiga hjärtskärande avsked, men även att det ledde till det bästa jag gjort i mitt liv. Min mamma är så cool. Även om hon var förkrossad över att hennes enda dotter skulle åka iväg sa hon "åk Therese" när jag grät på Lufthavnen i Köpenhamn då jag plötsligt greps av respanik. Hon visste att jag hade ångrat mig resten av livet om jag inte tagit chansen. Jaja, OC må vara ett infantilt program (Joss..) men det är ändå superbra. 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Följer inte OC men var det kul att Marisa skulle åka på yacht trots att hon dog? Haha vad konstigt.. Ledsen Tess men jag försöker bli frisk till allt lördagskul (förutom jobb) och har så tråååkigt. Du! Nyårslänk till dig: myspace.com/inmission. Dock har den där n-guidenkillen skrivit övertydlig krönika idag men förhoppningsvis blir det av iaf. Hoppas du får en underbar helg, låter ju som det! Själv ska jag försöka bete mig moget. Puss o kram Jossan

2006-12-15 @ 15:27:37
Postat av: T till J

men aaaa du e ju du. Marissa e ju faktiskt inte på riktigt. Skaffa dig en blogg nu när du ändå inte har ngt för dig! www.blogg.se. och så ät mkt vita löken. jag ser verkligen fram emot Mrs Brown i jul - hoppas på en kulinarisk upplevelse utöver det vanliga pastatråket. så kul med fest, men vi kan väl typ äta snittar med skagen innan we go mad? ska vi köpa biljetter eller är vi VIP?? bra musik på sidan.. finns det skivor? Vad ska du göra på lördag som e så hotchip?

2006-12-15 @ 17:12:43
Postat av: Anonym

kanske måste ha en plan b just in case killen från nöjesguiden skitit till det...?? töntig han e.

2006-12-15 @ 17:24:45
Postat av: J till special -T

Trakasserar dig på din istället:) Sjukt tråkigt att va hemma hela dan. Ja mrs Brown ska bli fantastico, kanske de kan inspirera oss till våra skagensnittar? Måste självklart hinna med massa glamourigt innan, L´s fest är ju kvällens sista anhalt! Sen brukar plan b, c & d infinna sig när det närmar sig. Ska höra mig för ang vip och vet inte om skivor finns, prova ladda ner annars.. Det hotchippa (eh) im är en kompis kompis bluesfest på Ystadgatan, sen (om jag inte blivit för blue) inflyttningsfest hos L´s kompis David (han med vår gamla favvo-sommarklubb) och sen en kursarförfest o sen skånes ljudpark tror jag. Så nu vill jag bli frisk! Ska nog maila nästa gång ist:) Ha d super så hörs vi snart! kram J

2006-12-15 @ 21:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback