Årsbästa enligt Tess

Har precis listat årsbästa album, låtar, och konsert för Groove
Detta kom jag fram till, håller du med mig?  

Årets album 2006: 
1. Air Bureau - Forever Love
2. Magnus Tingsek - World of it´s own
3. Govenor Andy - Som Salomons Sång
4. Helt Off - I huset
5. Gnarls Barkeley - St Elsewhere
6. Justin Timberlake - Future sex/Lovesounds
7. Saïan Supa Crew - Hold up tour - live in Paris
8. USCB Allstars - We could have been kings
9. Ison & Fille - Stolthet
10. Raymond & Maria - Hur mycket jag än tar finns alltid lite kvar

Årets låt 2006:
1. Air Bureau - Good Times
2. Gentleman - Superior
3. Veronica DiMaggio - Dumpa mig
4. Fibes Oh Fibes - Get up
5. Snook - Älskling jag är hemma nu

Årets konsert 2006:
GeneralKnas värmde upp publiken och en glödhet Gov Andy tog sedan över scenen i  Västerås i maj. Härlig start på sommaren. 

Största förhoppning inför 2006:
Mer svenk baktakt åt folket!

Kommentarer
Postat av: Anders B

Tveksam till Fibes Oh Fibes - är inte dem bara ett dumt pojkband eller? Resten köper jag. Gillar att du har med Air Bureau, Gentleman, Tingsek och Saian Supa crew. ison & Filles senaste är också ett grymt album om man ser till helheten. Kanske ska skaffa en blogg ändå så att jag kan ägna mig åt mina egna listor istället för att jämnt kommentera dina. Jaja.

2006-12-10 @ 20:09:04
Postat av: Anna-Karin

Gnarls album borde ligga etta så jävla bra som det är. Oh my god vad jag dansat och varit salig till hans crazy-låt. Och med skivan hemma finns der hur många andra bra låtar som helst att upptäcka. Raymond & Maria - njae är tveksam. Men har iofs bara hört singeln om kvinnor som faller ner och dör. tveklöst charmiga, men på en tio-i-topp lista vet jag inte. Ska göra en egen nu. Du inspirerarar mig i mitt musiktänk.

2006-12-10 @ 20:27:48
Postat av: Jossan

Fibes, oh fibes är ett mkt snällt pojkband:) Get up är ju självklar för 2006 tycker jag med. Sen vill jag lägga till Over and over med hotchip (eller var det under and under Tess..?)och the Knives Like a pen. Ja och Magic numbers take a chance såklart, man blir såå glad! Live var Trentemöllers mix av Röyksopps "What else is there" i Kbh i tisdags helt extatisk, du skulle varit med.. Och du, Air Bureau kan vi se varje torsdag på Cl&Gr när du kommer till Malmö..:)

2006-12-11 @ 14:55:27
Postat av: Till Jossi från Tess

Just det, over and over - gillade verkligen den även om fel refräng satte sig på huvudet. Kan inte du också skaffa en blogg kompis? Jag vill! Gå in på www.blogg.se - e superenkelt att komma igång. Lättare än myspace - lovar. Läste om Inmission i Nöjesguiden... hahaha kul att han killen stod utanför Jeriko när vi var där. Nyår here we come... lovar att inte banga två dagar innan. Det var Sohpies Freddes flickväns fel som fixade det där billiga hotellet i sista minuten. Kul med Peps - ska försöka skriva upp oss på ngt sätt. Kramis

2006-12-11 @ 16:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback