Upprop & sånt

Måndag 21/8


Första dagen i skolan sedan januari. It´s been a while. 

Som avdankad informatör för ELSA och Studentkåren var det väldigt svårt att hålla mig borta från introduktionen i sporthallen. Så jag och Annika smög dit och träffade gamla kår-rävar och möttes av varma kramar. Nostalgiska och glada satte vi oss bland nya studenterna och höll tummarna för våra kompisar som skulle "uppträda". Och visst kände vi båda två att vi inte ville vara i nollornas kläder samtidigt som vi ville. Kluvet det där.


Tog en sväng bland företagen på intro-mässan. Träffade många vänner, men fler bekanta. Fixade ny hemförsäkring och en massa gratis pennor, Dumle, träningsveckor och frukt. Och så plöstligt så var den där; annonsen med mig och Ryssen. Stor och överallt på högskolan. Mormor har varit handmodell och nu kan jag lägga till tandmodell på mitt cv.    


Första kursen Lättläst och avlyssnat verkar okej. Ska anpassa texter för olika handikapp i fem veckor. Jippi! Men ska försöka komma in på den där blogg-kursen i Västerås också och så ska jag ju läsa konsumentpsykologi en gång i veckan. Kommer nog ha så att jag klarar mig.

Jättekul att vara tillbaka i skolan, i lägenheten, i gänget och staden. Pratade med tjejerna på BIK BOK en massa och jag och Marika bokade en lunch på fredag. Då kommer lönen och livet hand i hand.


Fredagen spenderade jag på dansgolvet hos Erik, Klas och Ludvig, efter att vi ätit en STOR tacco-buffé och pratat med trevliga bordskamrater. OCH köpt billiga drinkar i baren. Såhär kul hade vi... alla tjejerna i fina obekväma kläder.

22624-170 collage: Luggen


Lördagen var en bakfull dag som slutade på spontan-kräftskiva hemma på Tess bakgård. Det var starten på sista året som vi snart redan fyllt med massa roliga grejer att göra tillsammans - gänget och jag.


Söndagen var årets tvätt- och fixar-dag. Jag börjar komma ikapp med min tvätt. Men hatar fortfarande att tvätta och tycker att det är det tråkigaste som finns. Har konstaterat att jag har SJUKT mycket kläder och att en loppis i Eskilstuna kan vara min räddning. Rummet mitt är snart intakt igen efter min invasion efter Malmö-vistelsen. 

Nu kom Annikan in på mitt rum och ska dra med mig på nolle-grejer ( det är även svårt att inse att vi inte är faddrar längre). Hej så länge!

 

 


Kommentarer
Postat av: tess

om det är bilder från kräkftskivan du vill ha, så har jag tyvärr inga.

hoppas ni får kul ikväll. hade så gärna velat gå, men är så sjukt trött. ska upp tidigt imorgon dessutom, så fest var nog inte min grej ikväll.

kram & tack för ditt stöd

Postat av: Anonym

hej sötnos saknar att ha dig i min lgh, synd att vi inte han träffas mer än vad vi gjorde... men men det kommer fler tillfällen. måste tyvärr meddela att jag inte har fått ledigt den 30:e. det är redan för många som är lediga.. kanske kan sjuka mig.. hihi! love u babe! puss soff

2006-08-21 @ 23:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback