Retrorundan

Min retrorunda i Malmö utmynnade i en hel del stoff som snart ska bli en mängd reportage till Go Retros nummer 2. Jag intervjuade en massa intressanta människor och tog lite kul bilder.
 
22624-157

Roger på sneakersnstuff erkände att han har 50 par skor och att han delar tjejers ångest om vart de 50 paren ska ta vägen. Han berättade även om trender, inspiration och den vita skons historia.


22624-160

På Designtorget hittade jag Stringhyllan -  sexigare än någonsin år 2006. Och i nyproduktion som i detta fallet innebär att du kan mixa ihop din egen hylla med olika färger och träslag. Varför man nu skulle vilja det?

Jag besökte Happy - ny butik i Malmö där Kim säljer helcoola prylar för moderna hemmafruar. Hittade en tjej som lanserar retro-runda smycken. Och så spanade jag in att Bruno Mathson med fru ska ha en utställning i Malmö i november. Och just det, kakfatens revival skrev jag också lite om. 

22624-159   

På Hedmanska finns det en utställning som heter Camping. Den beskriver svenskars campingvanor. 1 miljon svenskar campar per år någonstans i Sverige. Utställningen påminde mig om att jag inte ska campa igen på många år. Här visas verkligen att design ofta handlar om funktion och att underlätta människors vardag - precis så som vi fått lära oss på Idp. Hear hear!

Kommentarer
Postat av: Anders

Schyssta sneakers. Hur blir det med nummmer 2 kan man köpa den på Pressbyrån eller är det Formex som gäller? Camping-utställning - vem komer på något sånt galet?? Ska bli kul att se smyckena och fler bilder.

2006-08-18 @ 09:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback