Fått-upp-ögonen-för-lista

"we never drink cheap wine nomore - we never lay down on the floor"


I dag är den ultimata fixar-dagen.
Hemkommen från Spanien, Halmstad och Yngsjö är det nu dags att ta tag i allt som jag skitit i under två veckors flängande. Och skönast av allt: jag ska göra det till musik. Glömde min iPod-laddare i Eskilstuna när jag packade min resväska bakis i all hast. Därför har det varit en ganska musiktom sommar förutom då konserter, bilstereon (spanien) och BIK BOK. Tänke ladda ner lite ny musik. Har genom arbetskompisarna fått upp ögonen för mycket nytt denna sommar. Inte nytt som i nytt, men som i nytt.  

Tessans fått-upp-ögonen-för-lista:

  1. Air Bureaus Good Times är härlig och så nice, lite magisk nästan. Albumets absolut bästa är den om Malmö där Timbuk gästar och välkomnar till det riktiga Malmö. 
 
2. Håkan Hellström, trodde aldrig att jag skulle gilla den där typen, men i somar  har vi lyssnat på en massa skivor med honom och det är bra. Inte allt såklart, men många av hans låttexter är vackra och ärliga. Grattis roomie-Anna, trodde du inte va.

3. Gillar Hello Saferides gitarr. Ny genre för mig.

4. Magnus Tingsek. Vilka vackra låtar, vilka sköna mixar. Hur kunde jag missa det här - vi bor ju i samma stad. Coffe and cigarettes for me tack.
 
5. Paris Hilton. Vågar stolt erkänna att låten är helt okej och tycker att hon är modig som vågar sig på att sjunga också.

6. Radiokanalen Din gata. Ett nytt fenomen i Malmö där gamla skolkompisen Ehsan,som gick IT och fick en dator, är programledare och har fått megastatus i stil med Timbuk. Hiphop, hits och Ehsan - alla talar skånska. Fett nice! 

7. Gillade bara två låtar med Phoenix innan jag hörde nya albumet. Nu tycker jag att allt de gör är bra!
 
8. All Café del Mar-musik. Fick upp ögonen för Balearic jazz och acid-jazz igen när jag bodde i gamla Ibiza-räven Sophies hem i Spanien. Botaniserade i hennes skivsamling och tvingade Sofia att digga med. När jag kommer tillbaka till Eskilstuna ska jag damma av min egen samling.

9.  Kapten röd. Missar tyvärr Landskrona reggaefestival där han uppträder på lördag. 

10. Jack Johnson. Upside down är som lotion på en torr hy. Välbehövd!

Och så är det en låt som jag inte vet vem som gör. En strof är i alla fall " we never drink cheap wine nomore - we never lay down on the floor". Den är så sjukt träffande nu när jag snart fyller 25 och vännerna umgås på ett nytt sätt. Vi dricker i och för sig fortfarande billigt vin när vi måste, men uppskattar mer ett gott vin. Och att ligga fulla utanför discon i Faliraki gör vi inte längre. Eller hur Sofia... Någon som vet vem som sjunger låten?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tror jag inte på. Ni kommer aldrig mogna tjejer! Och det är bra!

2006-08-04 @ 11:15:47
Postat av: Anni

Jag hejar på 8:an.

2006-08-04 @ 13:28:13
Postat av: Petronella

Det blir ett trångt inflyttningspartaj.. eller så får jag ha flera stycken med olika människor helt enkelt :)

Låten du inte vet vad den heter är nog Dub Sweden - Were so loud.

2006-08-04 @ 13:51:46
Postat av: Douglas

Everything is everything på gamla är mycket bra.

2006-08-11 @ 14:36:47
Postat av: Anonym

We dricker visst cheap wine. men vi ligger inte på golvet.

2006-09-14 @ 10:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback