Bye bye fina staden

Igår var det pack-dag i Malmö. Men jag började inte packa förrän 01.15 på natten. Var liksom så många adjön att ta, kramar att ge, tack att uttrycka, hejdås att säga - vissa tyngre än andra. Och kanske viktigast just nu: middag med mamma och snack i 7 timmar. Det var välbehövt och betydde mycket för oss båda. 

Känns en gnutta vemodigt att lämna Malmö nu när staden rustas för gratis konserter (Svenska Akadmien, Air Bureau, mfl) i en vecka och massa festives. Men jag åkte hem tidigare för att jag ju faktiskt ska gå på viktig fest hos vännerna Erik, Klas och Ludde.

Mitt i allt träffade jag Jonkan. Himla kul - vi såg nog lika förvånade ut båda två. 

Sent sent la jag mig brevid Soffi, som jag sovit hos den sista veckan, och somnade bums. Imorse kom pappa och hämtade och Soffan fick björnkramen: vilken vän! På stationen träffade jag Benne och resan var gjuten. Och nu är jag här i mitt rum med chokladbruna gardiner och ska bara sova en liten stund innan jag packar upp. Känns bra att vara tillbaka! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är välkommen och säkert saknad!

2006-08-17 @ 16:47:33
Postat av: Anonym

Ses ikväll på partajet! Undrar om det blir en clown, menar trollkarl detta året också...

2006-08-18 @ 09:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback