Malmö tio-i-topp

22624-96



Har varit hemma en sväng och haft det så jäkla kul. Bodde hemma hos pappa denna gången. Eller sov mest i stan och sov middag mellan varven hos pappa. Hann med att träffa kompisarna och släkten riktigt mycket.

Malmö tio-i-topp:

10. The Rumble med Jossan
Skärtorsdag, Jossan, en tetra och en massa snack. Vad mer behövs? Inkonstbesöket var mycket bättre än förra gången, både musik- och sällskapsmässigt. Jag och Jossan var som klister. Träffade Jens och Peter, sistnämnda killen är besatt av Jossan. Ett år efter att hon sa att hon inte var intresserad ( efter deras första och enda dejt) är han fortfarande betuttad. Deras kompis Björn visade fuck you fingret mot oss.
Råkade ut för en kille som trodde att det räckte att man pratade i 5 minuter för att få kyssa mig. Jag svarade att jag 1. Har pojkvän 2. Inte hade varit intresserad ändå 3. Att han skulle tänka över sin raggningsstrategi.

9. Kärleksfestivalen på KB
En massa bra artister gästade Malmö söndagkväll, och jag, Joss och Sophie såg…. Ingen av dem. Vi hade som utgångsläge att gå från Joss lya vid 22.00, men så startade vi en diskussion om pojkvänner och annan sysselsättning och blev fast. Vi missade alltihop för ett klokare beslut som vi togs 00.00; vi stannade hellre hemma och fortsatte prata, till 01.45 då det började kännas lite i reggaenerven. Väl framme tog dem glatt betalt 150 kr i kassan, men på dansgolvet var det nästan bara vi. Förutom den där ”jag äger Malmö-killen” som knuffades när vi var på Volym, och den där killen som försökt kyssa mig några kvällar innan och nu hade fått för sig att han skulle dansa som en älg. Storsien från Svenska Akademien var där, alla andra artister hade gått hem. Det gjorde vi också vid 03.00, efter att ha försett oss med obligatoriska kb-ostbullar.
Den helt klart bästa utekvällen om man glömmer bort hur det var ute och bara tänker på förfesten.

8. Vi hade i alla fall tur med vädret
Åkte på den omtalade Konstrundan med pappas sida av släkten och såg noll av den konstutställning jag ville till. Fick en svart skrivmaskin av pappa, och var mest grön i huvudet hela resan tack vare kvällen innan. Åt lunch i Simrishamn, promenerade i Brantevik, tog ikapp några förlorade år med kusin Lina.

7. Klubb Plysch med Sofia och Sophie
Träffade nyopererade Sofia och hennes jättetrevliga kompis med jättebröst. Båda tjejerna hade gjort sillisar bara några veckor tidigare och var väldigt stolta över sina investeringar. "Har jag betalt 45 000 ska jag visa dem", sa den ena tjejen. Jag tänkte på vad hon sagt minuten innan om att hon gjorde ingreppet för sin egen skull, men sa inget. Sofias bröst var jättefina. Den första halvtimmen tittade jag bara henne i ögonen för att det kändes så genant. Till slut utbrast Sofia ”ska du inte be och få se dem nån gång”. Generad tvingades jag titta på hennes nya bröst, och konstaterade att de var fina. Men efter att ha tvingast att känna på dem att de även kändes konstiga ( tänkte på Jossans parallell till mannen som brukar stå på gustaf med ballonger innanför tröjan till systrarna graafs dunderhit!!).
Hamnade på förfest hos en kille från Petri på davidshall. Sen åkte vi till plysch för att dansa till okreativ house, soul och funk. Dem har haft samma dj nu i tre år känns det som. Träffade Niklas från 9:an. Avslutade kvällen på nya trendiga Mc Donalds. Tycker inte om att de försöker hotta upp ett redan fungerande koncept. Kändes bara fånigt att äta chicken mcgnuggets på ett vit stort lackerat bord. Blir liksom hack i skivan på ngt sätt.

6. Långfredagen
Pappa taxichaufför skjutsade mig hem till casa Landgren där total påskyra rådde. Hela härliga släkten var där. Det var kul att träffa Måns och snacka tjejer. En debatt om jämställdhet, med mormor Sivan som moderator, utlöste att Thomas vid ett-tiden sminkade sig. Han halkade även ner för trappan en gång och vällte ner en stor kruka den andra gången. Jag, Sophie, Jessica, Angelica och hennes två pepparkaksrbuna kompisar festade på och drack Sophies förädiska Doolies. Vi hade jättetrevligt. När Jessicas kompis Camilla kom åkte vi till lilla torg och Centiliter och grams minidansgolv. Det rådde total dansfrossa och vi shakade rejält. Clara från högstadiet kom och hälsade på. Sedan gick vi till Stadt för att fortsätta kvällen med fjortisarna i täten. Hittade dock inte Angelica och hennes pompisar, men däremot Sophies kille, Fippe och Björnlunden.

5. Tvätt hos pappa
Vardagslyx så att det förslår. Pappa tvättade all min medhavda tvätt på två timmar. Nu är den i och för sig smutsig igen. Men bara för stunden kändes det som när jag var liten och lekte i mammas nytvättade lakan. Detta kanske avslöjar en del om min tvättstatus annars, om inte kan säkert Alex glatt fylla i.

4. Malmömagasinet
Tidningen som lades ner och startades igen. Dags att söka jobb på den nya.

3. Påskpromenad med mammi
Det blev både en och två promenader med mamma. Båda lika trevliga. Det är kul att jag och mamma delar samma intresse för att promenera. Allra helst när pappa helst av alt åker båt om han får.

2. Bakfylla
En konstant frånvarande åkomma denna härliga påskhelg när den hade all rätt att titta fram. Ja, förutom då när vi åkte i 110 till konstrundan och pappa rökte i bilen.

1. Två dimensioner av hemma
Det är underbart att komma hem. Denna gången behövde jag koppla bort mer än någonsin. Och det har jag verkligen lyckats med. Det känns så skönt att veta att om jag vill flytta till Malmö när Textdesign är klar så kan jag det. Livet här är fortfarande bra och det finns saker inom mitt blivande yrke att göra. Samtidigt saknade jag allt vad Eskilstuna är; en inrutad säker tillvaro som rör sig mellan kåren, Alex och femman. Högskolan, nybron och kompisarna. När den tiden tar slut kommer det kännas märkligt. Hur som helst är jag lycklig på båda ställena.


Och så den där låten:
som våldgästat min sångröst hela påsken. Den där Gnarls som jag fortfarande inte hittat i någon skivbutik. Men bra är låten i af. ”Does that make you cräaaaaaazzzyyyyyyy?” och den ständiga frånvaron av Alexen (buhuuu)!

Kommentarer
Postat av: .

Jäklar vilken helg! Synd bara att du inte hann med mig! Men kram ändå!

2006-04-18 @ 21:40:45
Postat av: David i Norrköping

Fan, Malmö alltså... Verkar ju vara lika skandalbenäget som Eskilstuna. Tack för att vi fick trasha din grymma lägenhet. Vissa tog sig duschiga friheter och de är astacksamma.

Tjipp!

Postat av: sofie

wow, vilken underbar påsk du verkar ha haft! ( :

2006-04-20 @ 22:15:55
URL: http://sofls.blogg.se
Postat av: Anonym

vilket misslyckat foto, det säger en del om oss och våra fyllor..hihi! men kul va det!! puss och kram S

2006-04-25 @ 22:05:42
Postat av: Björn

Älgdans? Seriöst? Antingen så var det en av mina kollektivkamrater eller så har en väldigt intern grej spritt sig...

2006-04-27 @ 12:22:44
URL: http://hedersknyffel.blogg.se/
Postat av: Björn

Moi?!? Närå, nu missförstod du mig nog. Det kan inte ha varit jag. Har inte varit på inkonst sen de bytte lokal, och kb på en söndag? Hedning... ;)

2006-04-28 @ 16:53:33
URL: http://hedersknyffel.blogg.se/
Postat av: Björn

PS. Senast jag utförde älgdansen in public var nog på Buddha för typ ett år sen.
DS.

2006-04-28 @ 16:55:03
URL: http://hedersknyffel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback