Anger managment

22624-99

För första gången ska jag använda min blogg för att få ut min just nu kokande ilska.

Jag är så jäkla arg att jag snart brister eller slår hårt på någon.
Efter att jag kommit hem från en intensiv helg hemma i Malmö hann jag bara komma hem med tåget, duscha, sticka till jobb, jobba, packa upp, tvätta, sova och åka iväg igen... PÅ SFS FUM i Örebro, en politisk konferens. Jag skulle vara teknisk support för MdS och "fixare". Det hette att jag absolut inte skulle köpa godis eller springa någons ärende. Jag undrade ganska länge varför jag egentligen skulle hänga med över huvud taget? Det är ju inte direkt så att jag inte har en mängd saker att göra på jobbet i Eskilstuna. Men eftersom jag sitter i styrelsen var jag tvungen att hänga med, fine! Det första som sker när vi kommer hit är att jag får reda på att jag ska vara en av tre fixare som ska springa ärende till 60 pers. På ett tidigt stadium framkom det att dessa fixare varken ses som en i gruppen eller anses vara särskilt mycket värda, och helst ska man inte prata med dem.

Jag var så arg att jag kokade första dagen. Alex likaså. Allra helst när det förväntades att jag skulle STÄDA efter att dem haft konferens första kvällen, och när killar kom fram och bad mig köpa saker till dem på bolaget. Bristningsgränsen kom igår när jag och de två andra fixarna skulle fixa vårt jävla konferensrum på Conventum. För det första låg den ena av dem och sov när vi skulle ställa iordning, bära och dona. Den andra killen kunde köra bilen, men inte så mycket mer. När vi väl kommer fram får vi fel besked om vart vi ska av och hela packningen tas ur bilen på fel ställe. Okej, fine, bara att börja om. Hittade rätt och packade om allt igen. Patrik sticker iväg med bilen och jag försöker få in alla grejerna i hissen när ett ben från blädderblocket tar emot och hela berget med grejer trillar av. I samma ögonblick går tre från E4 förbi och bara tittar på. Inte en jäkla tanke på att hjälpa till. Så jävla förnedrande. Här ska dessa kårer propagera för jämställdhet- och jämlikhet och så låter dem detta ske. Och var fan kom jag in i bilden, jag tog jobbet som Informatör och ingen jäkla pass-opp.

Eftersom jag är som jag är har jag försökt att vända detta till ngt positivt, men det är fan inget positivt i detta, förutom att jag vet att jag aldrig mer kommer agera fixare. Det är förnedrande att i alla fall 30 personer där alla är över 20 år som ätit upp den mat någon annan köpt och hämtat till dem inte ens kan ta undan efter sig själv.

Värst av allt är att jag aldrig känt mig som en del av styrelsen på Mds eftersom jag alltid ska vara sekreterare och dold bakom en skärm. I detta sammanhanget kommer jag heller aldrig få en chans att bli respekterad då jag får ta den position som är minst värd. Det hade varit helt okej om jag fått reda på förutsättningarna innan jag kom hit, för då hade jag stannat hemma. Känner mig totalt lurad. Och vill bara hem. Jävla viss person!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men gumman då. Det är ju så jävla fel, förstår dig! Släng en bananlåda på dem!

2006-04-21 @ 19:09:19
Postat av: Mamma

Kära lilla tessan
Jag känner verkligen med dig och detta är verkligen inte rättvist. Men som jag sade till Dig skit i det här efter juni och ägna Dig helt åt Malmö och sedan studierna i 1 år engagera Dig inte alls i varken Elsa eller studentkåren hur smickrande det än kan låta. Du är bra som Du är och ingen passopp. Det är Du för intellegent för.Och just därför som Du är så intellegent och skärpt som Du är så säger Du inget och så mår Du dåligt av det. Jag vet precis vad Du menar och förstår Dig. Kom hem och fira vår 100 års dag till midsommar och pusta ut. Så fort det blir jobbigt så tänk på oss och vilket fint tal du kommer att hålla till oss. Jag längtar i alla fall efter våra samtal där ingen stör och ingen hör. HÅLL UT. Hälsa Alexen Puss mamma

2006-04-21 @ 19:31:04
Postat av: SkäggMicke

Ska Mike skicka en "liten" påk så att du kan få avreagera dig lite?

Vissa människor får man tycka illa om, eller rent utav: hata. Det är ok. Vissa människor är jävla skitstövlar som inte ens är värda att du är i deras närhet.

Som din mor sa: Håll ut, och så när du kommer tillbaka till E-tuna får du komma och vara med dina vänner som tycker om dig! Trots att du inte passar opp på oss. ;)

Postat av: hanna

fy fan för den där personen..ska jag ta bilen o hämta dig?skit i dem...det där är verkligen INTE ditt jobb.du förtjänar mer respekt och överhuvudtaget mer än så!många kramar

2006-04-21 @ 23:04:59
Postat av: Ica

Man får bli arg, och du har all rätt i världen att bli det med. Usch för sådana människor. Du är så söt som ska se positivt i allt, och jag har verkligen svårt att se framför mig en therese som är arg, men allt är säkert möjligt. Din mamma låter som en klok person. Lyssna på henne :)

2006-04-22 @ 11:26:08
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vad hände då? Kom du därifrån eller? Är ju orolig och vill veta hur det gick!

2006-04-24 @ 18:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback