Julbord, mode & trav

Vilken sjukt rolig helg!
 
Första helgen på länge som jag inte jobbade på Bik Bok, men spenderade större delen av helgen med tjejerna från Bik Bok ändå.




I fredags var vi bjudna på julbord på en fin herrgård i Strängnäs. Marika, Sandra, Johanna, Rose och jag högg i och åt årets första prinskorvar, köttbullar och julskinka. Det var gott, men fortfarande för tidigt.  Efter en massa drinkar tog vi tåget tillbaka till E-tuna. Jag och Marika stack upp till mig och snackade massa tjejsnack innan vi drog till F-rocken för att träffa Emelie och Emelie. Men väl på plats var det inte så kul och vi köpte kebab istället och gick hem.

Igår firade jag och Alex att det var lördag genom att först ta sovmorgon och när vi väl stigit upp åt vi god mat på Coffehouse. På kvällen var det modevisning med Bik Bok som gällde. Vi  träffades sju kacklande tjejer hemma hos mig för att sminka, piffa och puffa. Jättefina blev vi, mindre fint blev mitt rum. Lisa från Bianco råkade välta ner min barskiva och spegel. "100 års olycka" skrek alla i kör - hur ska modevisningen gå?

På ICE träffade vi killarna vi skulle gå med, en midget, en jättestel kille, en fuling och en som iaf nådde mig till axlarna. Vi satte ihop ett program och valde ut låtar, sedan var det baren nästa (fick gratis sprit hela kvällen). Jag sprang hem till Mickes födelsedagspartaj en snabbis och "pratade ut" med Green, drack öl med Alex och snackade lite med de som var där från gänget,  bra jobbat Johanna! Emma från IMTO hann fjäska lite och undrade om jag valt ut henne till studinformatör, hehe.

Vid elva sprang jag och Alex tillbaka till ICE. Där rådde kaos, Marika var så nervös att hon nästan kissade på sig. Vi fixade genrepet och när vi hörde Madonnas senaste började vi ladda. Jag och Sandra började gå och det gick riktigt bra. Men framförallt så hade vi kul! Till sista numret dansade vi alla på scen och lyckades få igång publiken. Jag och Sandra delade ut väskor till alla tjejer. Alex roll i det hela var att agera kameraman. Han var grym! Eller ja, det får vi väl se när vi tittar på filmen. Några stack sen till Rolling. Jag och Alex köpte vin på Nybron och diskuterade intressanta saker i tigersoffan. Innan dess träffade Alex  en kompis som kramade honom så hårt att hans näsa blev röd och såg ut vilja trilla av. Det var Coffes kompis också.  
Söndag -  vaknade av att Stina från Bianco skulle hämta sina grejer. Insåg att klockan var mycket och att den enda bussen till Sundbyholmstravet gick 30 minuter senare. Sprang omrking i lägenheten och försökte hitta pengar och nycklar. Sprang sen till  bussen och hann precis. Väl framme väntade Stefan på oss. Vi fick en snabbguidning på stallbacken bland kuskar och kusar. Vi träffade en kusk som berättade om vilket arbete som ligger bakom V65 & V75.  Sedan berättade Stefan glatt om hur man tippar, vilka variabler som är viktiga och hur man kan se om hästen kommer springa ett bra lopp eller inte, Med detta i bagaget satsade vi 200 spänn, förlorade en massa, men vann även lite. Jag tyckte det var jättekul att säga "satsar på häst 5 i lopp 7, placering OCH vinnare" när jag väl fattade vad det betydde. Fick värsta lunchen serverad och mådde som kungen och drottningen nog gör mest hela dagarna. Allt tack vare Stefan som är så jäkla kul!  Väggarna på hans kontor var täckta av Magnus Carlsson och Alzacar.Det du Annikan.

Bra helg det här. Nu ska vi kolla på film och käka snacks. Imrg börjar nya kursen med Fundis -jippi!


Kommentarer
Postat av: beundrare

vad fina ni var på catwalken!

2005-12-05 @ 14:03:33
Postat av: sofie

hejsan! har börjat läsa din blogg här! du verkar syssla med en massa roliga grejer!
- och din helg lät hur bra som helst! ( :

- sofie från växjö

2005-12-06 @ 10:14:11
Postat av: Tess

Vad kul! Vad pysslar du själv med? Har du en blogg?

2005-12-06 @ 12:47:34
Postat av: sofie

läser språk här i växjö och jobbar vid sidan om det.
har tyvärr ingen blogg. ( :

2005-12-09 @ 10:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback