In i dimman

22624-19

Måndag - ny kurs med Fundis och vi fnissade oss igenom första timmarna. Så skönt att ha en lärare med vett att ha humor. Vår förre lärare Thomas hade ju läst på så hög nivå att han glömt bort hur man pratar med människor. Efter lektionen shoppade jag kompendie, finfina pennor och present till Ida med Annikan. Åt torsk till lunch. Snackade lite med tjejerna. Hade skrivkramp och lyckades bara fixa en av tre artiklar. Idas kalajs lockade mer. Där fick vi goda kakor och några bilar (Nellan åt de flesta). Hade det mysigt och var glad att Alex följde med.

Tisdag - starta-eget kurs på Idélab. Blev peppad och samtidigt lite deppad över allt ekonomiskt tjafs. Kan man inte bara få tjäna pengar och behålla dem. Ska man verkligen behöva betala hälften till satans staten? Ska sticka utomlands och jobba i framtiden, eller gömma mina miljoner på bankkonton i Monaco. Iaf... delade bord med Micke som räddade mig när jag nog såg lika förvirrad ut som jag kände mig i början. Lena från klassen var också där. Vi fick mat från Spicy, gratis ÄR gott!

Några timmar senare...

... Julmys på Klubb Gung, men först Salsa Studentus med Bilge

Grymma på att shaka höft var dem. Efter ett tag gav dem upp, svettiga och sugna på glögg (vi bjöd på stark glögg, typ 100%). Det kom inte så många som jag önskat mig, men de bästa var där: Alex, Micke, Johan och så tjejerna och Mike.  Ja + en del till.



Vid  halv elva typ la vi ner verksamheten och koncentrerade oss på att fira Micke Forsmarken rejält. Då helt plötsligt kom det massa folk, snacka om att dem blev snopna när det första dem fick se var två par på dansgolvet som dansade tryckare till CAAaaarrie. Ett av paren var Alex & Micke.

En fotograftjej kom förbi så vi bildade roliga formationer och log läckert. Kolla gärna in resultatet, eller inte, på www.dinstad.nu.

22624-15 

Kvällen fortsatte på Metropol där vi hade riktigt kul och blev av med mitt julpynt.
Micke fyllde ju trots allt år så det var okej att han inte kunde dansa.

Onsdag - svårt att öppna ögonen, svårt att svälja, svårt att göra något alls. Var ändå tvungen att titta på lägenhet till Alex som snart ska flytta, men inte vet var. Lägenheten var sådär fin och luktade mest gammal tant. Vi käkade på Phoenix klockan två en onsdag och skämdes för att vi var så bakis. Men lyckades att inte träffa någon.



På kvällen firade vi Micke igen, men i lugnare tempo och med mindre fokus på ölen. Annika och Hanna var med och efter ett tag kom även Ida förbi. Hon hade sin nya sjal på sig - tjusig!

Torsdag - kaviar och äggfrukost, mycket tandkräm och spring spring till skolan.Vi diskuterade kulturella skillnader och upplevelser. Turkiska män tycker inte om när grannarna ammar vid matbordet. Inte jag heller. Läs min krönika nästa vecka i  Smejournalen, den handlar pyttelite om kulturella skillnader. bara pytte, men lite. Jaja. Sprang till IDP för att möta Högvarvsgruppen, spånade lite på en ny affish och bestämde nytt möte. Vi är så bra! Jag ska snart fota ett väguttag till Jenny.
Sen var det Bik Bok för hela slanten i tre timmar. Bytade kläder på skyltdockorna. Gjorde en snygg klänning av en kjol. Spring hem, äta varma koppen och så till Kåren för att gå på Åååååre tjalalalalala-möte. Känns kul och bra att vi snart ska dit.

Nu väntar helgen med massa kul. Fre - julshopping i huvudstaden med Alexen. Ska försöka hitta till en gata som Micke tipsat om där dem säljer grymma skivor. Sen vid fem ska Alex hem och jag ska träffa min mysiga Maria istället. Vi har inte träffats på evigheter. Vi ska dricka vin och äta middag med hennes vänner. På lördag är det inflyttningsfest hos Lajjjnus och Marica - jag är så nyfiken på deras nya lya. Ska verkligen hitta något fint till dem imorgon. Söndag är det plugga som gäller och tvätta, wohooo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback