Älskar, älskar inte

Eftersom jag älskar min pappa lite mindre så firar jag jul hos mamma i år

Så fort storhelgerna närmar sig ställs alla vi skilsmässobarn inför ett ofrivilligt öråd. Någon måste bort. När vi var riktigt små valde vi som tur var inte själva. Men någonstans under tonåren kommer frågan "Du vet väl att du får fira jul precis var du vill, bestäm du". Och nu sitter jag där varje jul med prästkragen i handen och rycker blad. Älskar, älskar inte. 

// Henrik Lindskog, chefred på Chili

Läste denna krönikan i går och det kändes som om att det var jag som skrivit den. Jag är, för er som inte visste, ett skilsmässobarn. Detta året trodde jag att julafton var fixad, men plötsligt kommer det fram att både mamma och pappa planerat att vi ska träffas 15.00 för att se på Kalle och Blossom tillsammans, suck. Jag vet att det kommer bli världens bästa julafton som det alltid blir, ändå, trots stress och två uppsättningar julmat, men det känns ändå så tråkigt att jag inte kan vara med mamma OCH pappa hela kvällen. Känner mig som ett naivt barn som önskar att mamma och pappa var mapa igen.











Kommentarer
Postat av: SkäggMike

Gör som jag, vartannat år. Det fungerar bra för mig i alla fall. Men sen är ju jag lite speciell också. :P

Postat av: Anonym

Svårt att vara alla till lags. Ibland bäst att bry sig om sig själv...

2006-06-25 @ 12:51:43
Postat av: Anonym

Du är inte ensam. En alla skilsmässobranens dag borde införas.

2006-08-30 @ 10:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback